AufaZanKi

My photo
Special Thought For The Super Special Persons In My Life

Friday, January 4, 2013

Setelah tiga hari...

Masih dalam mood SCHOOL

Maklum saja la kan

Mama dia over...

Anak dia excited...

Bergabung jadi over-excited!

Tapi dalam blog ni jer...realitinya biasa saja
 
Macam orang lain juga
 
Cuma kami masih baru
 
Banyak yg perlu diketahui n fahami n perbaiki
 
Peace!
 
 
 
 
 On her second day of school
 
Pagi tu Baba sorang jer pergi hantar Aufa
 
Since Aufa okay sangat...tak payah tunggu pun takpe
 
Tapi...yang dekat rumah la yang teruk sikit
 
R . I . N . D . U !
 
 
 
Yang paling kami tak sangka...Aufa Kashfina...
 
Rindu sangat dekat kakak..sampai taknak lepaskan pelukan
 
Bila kakak tak peluk...dia menangis!
 
Ya Rabbi...sampai macam tu sekali..
 
Aufa Qistina pulak asyik membelek2 gambar kakak dalam phone
 
Pastu tanya..."Bila kakak nak habis sekolah ni?"
 
Kami ingatkan adik2 dia jer yg feeling lebih2
 
Aufa pun samaaaaaaa....katanya!
 
*ala2 Baby AAA*
 
Pagi semalam..meleleh air mata bila tengok Kashfina
 
Sedih nak tinggalkan adik dia
 
Alahai anak2 Mama ni...sejiwa pulak dengan Mama!
 
Baba pun buat pengakuan yang sama...tapi..Baba kan lelaki...jiwanya kental sikit!
 
Itulah rasanya bila tak pernah berpisah...
 
 
 
*tapi..ada jg yg merasakan apa yg rasa kami tu macam menjengkilkan...kalau tak percaya..baca la dalam FB saya tu...ntah...saya tak pernah ada rasa tak respect pd hati dan perasaaan org lain..saya sentiasa didik diri saya untuk memahami apa jua situasi  yg orang lain lalui tanpa menempelak rasa itu...lainlah kalau saya reka cerita...niat sy share dalam FB tu..sebab benda tu rare...takpelah..saya sentiasa memaafkan..tak rugi apa2 pun*
 
 
 

Balik sekolah semalam..Aufa terus bagitau kami esok (hari ni la..jumaat) cuti
 
Terkejut beruk kami!
 
Katanya...cikgu pesan hari Isnin baru datang sekolah semula
 
Waaaaa ini sudah misunderstood!
 
Cepat2 saya called sekolah for confirmation
 
Hmmm...awal sangat cikgu pesan kot...macam Aufa yg tak pernah sekolah memang begitu la kekdahnya...
 
 
 
 
Saya ni sampai ke sudah dok refresh memori masa saya mula2 masuk sekolah dulu...yelah...kes saya kan sama dengan Aufa...tapi tak juga ingat2!

Yang saya ingat...masa tu saya nak pakai baju kurung n tudung...sudahnya, saya sorang jer murid Tahun 1 yg pakai tudung! Yg lain..ada yg pakai baju kurung tp tak pakai tudung, majoriti pakai uniform yg macam dress tu..

Satu lagi memori indah masa tahun 1...exam awal tahun n akhir tahun saya dapat nombor 4...kira tergolong di kalangan bebudak pandai yg selalu dipuji2..hahaa...tak sekolah tadika pu masih boleh score kan...alah! masa kecik2 kan kita suka jer kena puji...mana la tau apa pun masa tu...lg satu..mentaliti org dulu2 kan..kalau student tu anak cikgu or anak org senang..confirm akan dianggap pandai n terus diletakkan dalam kumpulan A...padahal hakikatnya bukan macam tu pun...itu dulu2 punya mentaliti...sekarang takde dah mentaliti macam ni...hmmmm pengalaman manis...






Baba cuti dua hari jer...so hari ni bermulalah tugas saya sebagai lady driver!

7:15 am berangkut anak-beranak keluar rumah

Drop Baba dekat bus stop dekat dengan office dia...dalam UMP juga...
 
*awal sangat Baba sampai office kannn...hahaaa*

Then terus memecut menuju ke sekolah Aufa

7:45 am sampai sekolah

Tapi tak boleh nak hantar Aufa betul2 sampai dalam kelas

Kesian Aufa...masih blur lagi

Tapi...saya taknak tolong dia...saya nak dia independant...

Insha Allah...lama kelamaan dia akan adapt dengan environment baru ni

Akan sentiasa mendoakan kesejahteraan Aufa Irdina
 
 



keadaan tudung Aufa masa balik sekolah tadi..dari jauh dah nampak scarf...hahaa

Baba yang sangat penyayang...

 
 Banyak lagi nak cerita pasal Aufa dan sekolah dia ni

Tapi..dah makin malas nk menaip la pulak


Hmmmmm Babai!




Facebook Comment Source : Saya Khai, Jadi?

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...