AufaZanKi

My photo
Special Thought For The Super Special Persons In My Life

Wednesday, January 2, 2013

Pertama kali & Hari pertama

Hari ni rutin harian Aufa berubah 100%

So do us!

( ^ o * )




Saya bangun tidur jam 5:30 pagi

Pagi ni sempat goreng mee

Nak settlekan Aufa Irdina n Aufa yg bertiga tu

Alhamdulillah...Baba sangat memainkan peranan

Luv you Baba!




Sempat jg snap pic Aufa sebelum gerak..padahal dah lewat! ;p


Alhamdulillah

Mudah jer nak uruskan Aufa Irdina

Gerakkan dia bangun...suruh dia solat subuh dulu...then baru mandi

Saya agak kelam kabut juga pagi tadi

Almaklum la

First time uruskan anak nak pergi sekolah



Around 7:30 am baru gerak

Memang lewat sangat la tu
 
Aufa masuk sekolah jam 8

Nak sampai ke SRIM ambil masa setengah jam

Dah la hujan...

Dengan banyak kereta lagi...

Yang bawa kereta macam siput...sambil pegang phone!

Memang menduga kesabaran Baba..hehee

So, esok pagi memang kena gerak lebih awal

 Gamaknya...jam 7 la...
 
 
 
 
 
Di sekolah...
 
 
 


 Mula2 sampai tu

Muka n reaksi Aufa macam dalam gambar tu

Dia tak moody

Cuma dia rasa mengantuk n pening

Orang tak biasa bangun awal pagi...macam gitu la kan

Saya risau sebenarnya

Takut2 Aufa tak boleh adapt with the new environment

Sementara nak tunggu guru kelas datang

Saya suruh dia membaca

Tak mau la pulak!

Takde mood!




 


Saya suruh dia menulis
 
Nak la juga...tapi muka tu macam terpaksa jer nak buat kan...
 
Masa ni Aufa dah ada member
 
Nama dia Syuhada
 
Yang lawaknya, ramai pulak parent yg sangka saya ni guru kelas
 
Hahaaa
 
Maybe sebab saya duduk depan sekali
 
Gaya pulak macam cikgu!
 
 
 
 
Tiba-tiba Aufa kata dia nak muntah
 
Terus saya bawa dia keluar n pergi ke kereta
 
Memang dia muntah dekat situ!
 
Kalau hari2 muntah...adui laaa
 
Insha Allah lama2 dia biasa la kot
 
Dia juz minum horlicks..itupun x sampai separuh cawan dia minum
 
N makan roti..rasanya Baba dia yang habiskan roti tu
 
 
Lepas saya suapkan mee goreng
 
Baba pulak yang bawa dia ke kelas
 
Saya percayakan kredibiliti guru2 kat situ 
 
Cuma risaukan Aufa yang belum pernah ada pengalaman bersekolah
 
Namun segalanya dipermudahkan
 
Alhamdulillah
 
Aufa tak menangis tak merengek minta nak balik rumah
 
Saya tengok..dia excited bila cikgu beri arahan
 
 
 
Student lain...
 
Ada yang ok..ada yang menangis
 
Biasa la tu kan..
 
Ada pulak yang macam ni...
 
 
 


Tengok la tu...

Sampai naik atas meja!

Hyper aktive budak ni!

Mak dia marah pun dia buat derk jer

Hehee..but I'm okay

Dah biasa dah...kata mantan guru kan...hehee

Ramai juga student kelas 1 Kreatif

Cecah 40 orang

Tadi pun ada yang baru regist

Ada satu lagi kelas untuk tahun satu

Kelas 1 Inovatif




Beramah mesra dengan guru kelas 1 Kreatif...cikgu Syazwani..Aufa duduk depan sekali...yg nampak beg tu..haaa itulah dia! ;p
 

Kami tinggalkan Aufa bersama rakan2 n guru around 10 am

Aufa...siap lambai dekat Baba lagi!

Amboi!

Moga segalanya dipermudahkan

Aameen


Enjoy your new phase of life Aufa Irdina!



**ntah apa la gayanya tudung Aufa petang ni...dia tak pernah pakai tudung macam tu..nak pakai tudung yg ada awning tak boleh la pulak...wait n see la yea**
 
 



Facebook Comment Source : Saya Khai, Jadi?

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...