AufaZanKi

My photo
Special Thought For The Super Special Persons In My Life

Friday, August 2, 2013

Sedar diri... :(

Hari ke-24 Ramadhan al-Mubarak 1434H

Masing-masing sudah tentu sedang mengejar pahala berganda-ganda

Sedang berpusu-pusu merealiasikan impian untuk bertemu dengan malam yang lebih baik daripada seribu bulan

Malam apakah?

Itulah dia...Malam Lailatul Qadar

Senang saja kalau nak faham tentang malam lailatul qadar ni

Juz baca surah al-qadr n fahamkan maksudnya


googled



Personally...

Saya tak berharap untuk bertemu dengan malam lailatul qadar

Sebab...

Saya rasa saya sangat tidak layak

Saya masih belum cukup serba-serbi

Walaupun jauh di sudut hati...ada juga pengharapan

Siapalah yang taknak kan...




Tapi, saya sedar diri...

Saya akur dengan performance saya

Sepatutnya, kalau nak bertemu dengan malam Lailatul Qadar

Kenalah membuat persiapan rapi

Kena bermula sebelum tibanya bulan Ramadhan lagi

Kena menangkan diri dalam berjuang melawan godaan syaitan laknatullah 'alaih

Then, barulah kita berjuang habis-habisan dalam bulan Ramadhan

Saya belum buat lagi semua tu

Saya baru nak bermula pada bulan Ramadhan

Yang mana saya hanya perlu berjuang melawan nafsu sahaja

So, saya sedar diri dan ruang

Yang saya benar-benar belum layak




Insha Allah, saya akan berusaha untuk merealisasikan impian saya itu

Sudah tentu semua umat Islam mempunyai impian yang sama dengan saya
 




Cuma, sempena Ramadhan kali ini

Saya amat berharap agar saya istiqamah dalam membaca al-Quran

Means, bila dah habis bulan Ramadhan saya tetap punya keinginan untuk membaca al-Quran pada setiap waktu

Kena betul-betul kuatkan diri untuk melawan godaan syaitan

Aduh...baru kutahu betapa lemahnya diri ini

Facebook Comment Source : Saya Khai, Jadi?

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...