AufaZanKi

My photo
Special Thought For The Super Special Persons In My Life

Tuesday, July 30, 2013

Setahun berlalu...

Alhamdulillah..untuk tahun pertama nampaknya berkesan

Ada lagi tempoh 2 tahun

Hopefully terbukti keberkesanannya sehingga penghujung Julai 2015

Oh..apakah itu???




Errrr actually...

Saya kannnn....


Dan disebabkan susuk ini...selama setahun juga la hormon saya terusik

Dah setahun bendera merah tak berfungsi
 
*upppsss! dun worry..kes saya masih normal bagi si pemakai susuk! 

Emosi pun turun naik
 
Tapi, saya taklah menyalahkan susuk ni yang menyebabkan emosi saya terganggu
 
Alah..normal la kan...ada ke manusia yang bahagia memanjang? yang happy sepanjang masa?

Sedangkan orang gila pun menangis..apatah lagi kita yang normal...ye ke idok???

Heeeee



orang puasa..nampak la sikit bentuk muka n dagu mahal tu..uhuks! kalau tak puasa? haaa semuanya mengembang... ;p



Bila bendera merah tak naik

Saya ni pasang angan-angan tinggi la dapat puasa penuh Ramadhan kali ni

Seingat saya, pernah sekali jer dapat puasa penuh tanpa gangguan mana2 bendera.. :p

Masa form five!

Itu je la sekali...

So, ingatnya dapat la merasa sekali lagi

Tuptup! dah nak masuk 10 Ramadhan terakhir

Bendera merah naik daaa....
 
Huuuu frust ala-ala menonggeng jugakk la!
 
Maka, tertangguh juga niat nak khatam al-Quran
 
Eh...eh..kejap!
 
Apasal saya nak surrender awal lak ni??
 
Kan ada 8 hari lagi kan kan kan???
 
Itu la....saya risau sebenarnya...takut bendera merah ni nak lepas gian
 
Habis di drag nya sampaai raya nanti!
 
Tu yg taknak tu....
 
Apa pun, saya tetap terima apa adanya
 
Segalanya sudah tersurat

Tak boleh puasa, tak boleh solat, tak boleh mengaji

Itu aje yang tak boleh...yang lain boleh lgi...

*yang ehem-ehem tu of cozez la tak boleh kan...*

Hahaaaa...
 


ni gambar versi nak menunjuk baju baru..ehee, wajah terharu ada org sudi belanja baju baru..tq La!



Bila dalam gambar...ssuka jer tengok kulit muka

Dalam gambar semua cacat cela tersembunyi ek!

Hakikatnya, kulit muka saya agak kusam la lately

Pastu makin aktif pulak jerawat nak tumbuh

Aduhai..ntah la kenapa...rimas la pulak dengan jerawat ni!




kalau semua benda nak hadap sensorang..memang macam gini la gayanya..hahaa..banyak betul tangan cik kak ni! tapi kaki tetap ada dua je.. ;p


Hari ni saya masak awal

Pukul 4 dah siap masak

Aufa2....hmmm hancur lebur puasa kali ni

Tapi takpelah

Selagi belum baligh, masih dalam proses belajar

Cuma solat masih lagi dalam kawalan ketat

The rule is.."boleh tinggal puasa, jangan tinggal solat"

Rule ni valid untuk anak2 saya jer...

Saya taknak paksa...especially Aufa Irdina

Makin hari makin kurus

Dekat sekolah..katanya..muntah...

So, kalau Aufa2 rasa boleh teruskan berpuasa sampai ke maghrib

Alhamdulillah!

Kalau tak larat...berbuka aje la..

And hari ni Baba berbuka puasa dekat Astaka, UMP

Tu yang masih mengadap lappy sekarang ni

Hehee

Selamat berbuka puasa uols!

Moga segala amalan dan ibadat yang kita amalkan pada bulan Ramadhan ini akan tetap kita teruskan pada bulan2 yang lain

Ingatan khas untuk diri saya sebenarnya

Bila difikirkan...teruknya diri ni dah tergoda oleh syaitan

Malu pada diri sendiri...

:(

Facebook Comment Source : Saya Khai, Jadi?

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...