AufaZanKi

My photo
Special Thought For The Super Special Persons In My Life

Sunday, May 18, 2014

Hari ibu & Hari guru


Bulan Mei setiap tahun memang meriah...especially bagi kaum hawa la kan...

Ahad kedua bulan Mei adalah sambutan hari ibu sedunia. Actually, saya tak pernah celebrate n tak pernah wish dekat Mak or sesiapa saja yg bergelar Mak. Sejak ada facebook...glamour la mother's day ni ...kot kan?? Saya rasa la...kalau takde media sosial...siapa pun takkan glamour tak hengat dunia kalau dia bukan artis or ahli politik or ahli sukan. Kan kan kan???

Hurm..tahu ke kisah bermulanya sambutan hari ibu? Saya tahu! Heee...selepas saya googled! Salah satu upacara keagamaan bagi agama kristian dan terus diupgrade dan dijadikan hari untuk kita meraikan ibu kita. Ada khilaf tentang hukum meraikan hari ibu. Bagi saya, ini bukan fatwa yea..sekadar pandangan peribadi sahaja...selagi ianya tidak bertentangan dengan aqidah Islam, selagi sambutan itu tidak membabitkan perkara2 haram di sisi Islam...boleh je nak celebrate. Terpulanglah..


Video saja2 sempena Hari Ibu...


Aufas ada buatkan kad untuk saya...hehee...




16 Mei pulak sambutan Hari Guru di Malaysia. Pernah la merasa celebrate hari guru...best wooo!! Dapat banyak hadiah...masa birthday pun tak dapat banyak mcm tu...silap2 tak dapat satu hadiah pun! *Saya la tu...sobsobsob*

Dah lima tahun saya tinggalkan dunia pendidikan. Antara kenangan manis saya tu...bermula dengan guru ganti, guru sambilan, guru sandaran, pelatih j-QAF..dan akhirnya saya ditamatkan perkhidmatan kerana melanggar syarat. Syaratnya tak boleh mengandung. Saya pulak...dua kali mengandung! Hahaha...first time mengandung boleh excuse n extend, second time mengandung terus kena expel! Triple E....dah nasib...bukan tak merancang..cuma merancang untuk tidak berjauhan lagi dgn Baba...serik sgt time tu...lagu tema adalah My Heart ok! Jiwang kan! Ada hikmahnya...dan ada juga kos lepasnya....hati dan jiwa kena kental babe!

So, sekarang ni saya adalah fulltime housewife...24/7 working hours!




Berbalik kepada kisah hari guru. As usual, last minute preparation sokmo! Pergi ke Giant...sebab kat sana ada gift shop...sekali penuh daaa...dah la kedainya kecil! last year pergi kat TC jer ...kengkonon this year nak ubah selera la...sekali haaa....ingatkan kita je yg last minute... hahaaa


Saya suggest dekat Aufa nak beli brooch...sebab takde org pun kat kedai tu...n Aufa nak bagi dekat cikgu perempuan ajer...memula dia taknak...cerewet woo anak dara saya ni....agaknya dia pun tak sanggup nak tunggu lama...akhirnya dia pun bersetuju dgn cadangan Mama dia ni...hehee...Aufa Qistina ikut ajer...lagipun dia nak bagi dekat guru kelas..




Nasib baik Aufa Qistina ada beli pembalut hadiah kat kedai sekolah. So, guna je la yang dia dah beli tu untuk balut brooch. Dapat idea nak buat kad...mula2 tu juz nak guna kertas A4 putih je...*light bulb!*...ternampak pulak file Baba masa pergi kursus. Purple pulak tu...my fav color...so...apa lagi...potong la jadikan mini card. Yg lain2 tu serahkan kpd Aufas...nak tulis apa...nak lukis ke...biar diorg yg buat sendiri. Yg cover tu saya ikut semula tulisan diorg guna liquid paper...hahaaaa...dah takde bahan nak guna..semua dah habis dikerjakan oleh diorg! Saqqiittt hatii!!!


Bila anak2 happy....kita apatah lagi kan....rasa release sangat! 

Itulah kisah hari ibu dan hari guru. Isnin ni Aufas dah start exam...jenuh la Mama dia nak mengajar n buat revision...hehe...


Nota untuk Aufa Irdina

Nota untuk Aufa Qistina...nota yg bulat2 tu Aufa Amnina punya kerja..

Inilah kerja budak kenit ni....asyik menconteng badan sendiri! Grrrrr!!!!!

Facebook Comment Source : Saya Khai, Jadi?

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...