AufaZanKi

My photo
Special Thought For The Super Special Persons In My Life

Monday, March 8, 2010

~*jangan selalu memijak kaki orang lain!!!*~

Semalam...ada banjir di mataku....oh!!!! Kenapa ek??? Kerana......aku sedih melihat kesusahan seseorang yang tidak perlu aku kenalkan dirinya...akibat bebanan yang terpaksa ditanggung demi memuaskan keinginan orang lain...dalam masa yang sama...seseorang yang memberi bebanan itu dalam sedar atau tidak (i don't know) telah membenankan dirinya sendiri...I DON'T LIKE THIS!!!
"Please be independant !! Yes!! i know that you really need _ _ _* at this time...but you have to understand that  _ _* has a priority more than yours!! And the priority is not juz for _ _ _* but for you also!! Please!! Don't create this burden!!! Don't be too selfish!!! Be strong!!! We're always with you...and please stop creating burden!!!"
tanda * adalah identiti yang terpaksa dirahsiakan atas nasihat doktor haiwan...;p

Sigh......aku memang tak boleh tengok situasi macam nie. Dan aku bukan seorang yang suka cakap or amalkan ayat nie....
"Lantak pi la kat hang!! bukan ada kena mengena dgn aku pun!! Yang susah bukannya aku!! Hang larat nak tanggung beban...hang cipta la beban berbukit-bukit!!"



No!!!! Aku bukan jenis yang macam tu...Aku seorang yang amat sensatif....jadi bila perkara2 yang tak sepatutnya terjadi...tapi diciptakan juga bagi jadi...aku amat kecewa!!!...namun aku masih tidak keberatan untuk membantu menyedarkan malah sanggup membebankan diri sendiri untuk membantu meleraikan bebanan itu. Tapi...jauh di sudut hati....ada kekesalan...ada kesedihan...ada kerisauan...dan...ada persoalan....kenapa dia sanggup membebani dan memberi beban???

Facebook Comment Source : Saya Khai, Jadi?

7 comments:

shei said...

hmmm..life is to short to think other person problem but..kekadang kita x bleh nk lari dr mengambil tahu kerna ia mungkin seseorg yg 'berharga' dlm hidup kita...

AufaZanKi said...

a worthy sacrifice for a worthy person...

Bro Framestone said...

bro ade bnde nk share la kat sini

ade teman bro nie jenis suka mempergunakan org untuk kepentingan peribadi sendiri

ramai yang perasan...

mgu nie ade sorg mbe satu U dulu kahwin.. so kami akan berkonvoi beramai2...

so dalam 2-3bulan nie die dok call sane sinie dok cari kete sape yg kosong...

kami cakap sume full..then die ajak rakan len yg xde kaitan pun dgn kami mahupun pengantin semata2 nk tumpang kereta...

sekali last week kereta tue accident.. so die leh pulak wat plan.. sape naik kete sape n die nk menyelet sume...

die ingat kami2 yang g sane tue happy sgt ke.. nk gak yg satu kepale dok satu kereta

BroFramestone Blog

AufaZanKi said...

ishhh kenapa mcm tu skali org tu...kalau sy la...rasa nak lari jauh2...malunya berperangai mcm tu...

Khaizarien said...

mcm2 hal perihal orang. tak pernah fikir kesempitan orang lain. tahu menyenangkan diri die saje..

Khaizarien @ atie Blog

AufaZanKi said...

harap2 kita bukan dalam golongan tu kan....

suri said...

yelah..nnti kita juga yang mati akal dibuatnya..huuhu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...