AufaZanKi

My photo
Special Thought For The Super Special Persons In My Life

Wednesday, April 30, 2014

Takut api neraka...


Kelmarin, saya saja mengusik/menyakat Aufa Qistina...then dia kata.."Mama ni nak masuk api neraka ke macam Adik?" Huh..terkejut saya bila dia kata gitu. Bila ditanya kenapa..jawapan dia..."Sebab Adik tak solat". Allahu Rabbi...takutnya bila dengar dia kata macam tu. 

Malam tadi, dah tengah malam kot...Aufa Qistina belum tidur lagi. Tengah iron baju..dia datang dekat saya n said.."Mama, Adik nak solat la...Adik taknak masuk api neraka".

Seriously, kata2 dia sangat terkesan di hati saya. Anak kecil yg baru nak mumayyiz sudah berfikir ttg syurga dan neraka...takutkan bahang api neraka...bagaimana pula dengan kita yg sudah akil baligh? Yg sudah mampu membezakan antara hak dan bathil?

Astaghfirullahal'azeem... 

Dalam kita mentarbiyyah, kita juga sedang ditarbiyyah.

Alhamdulillah 'ala kulli haal...





Facebook Comment Source : Saya Khai, Jadi?

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...