AufaZanKi

My photo
Special Thought For The Super Special Persons In My Life

Sunday, August 1, 2010

~*aufa irdina mengaji Iqra'*~

kematanganmu terserlah...


Alhamdulillah syukur sangat2...Aufa Irdina dengan rela hati nak ikut saya mengaji. Dalam minggu nie bila dia tengok saya mengaji al-Quran, dia pun terus ambil kitab Iqra' dan tudung.

Awal2 nie nak ajar memang kena banyak sabar n perlahan2...yea lah...baru baca sekejap dah penat...hehehe...baru sekali baca mukasurat 1 dah nak alih ke mukasurat 2...macam2...

Tapi saya rasa sangat bersyukur dengan perkembangan positif Aufa Irdina...makin lama makin terserlah kematangannya (matang level kanak2 la)...

Setakat hari nie..dia baru pass mukasurat 1 & 2...good for a beginner like her...faham2 jer la kalau mengaji dgn parent memang macam2 ragam....kenalah banyak bersabar....

1 more...Aufa Irdina nie kalau nak keluar pergi jalan2 mesti nak pakai tudung...memanglah bagus tapi kadang2 tu rasa mcm tak sesuai pulak peringkat umur dia yang baru nak menjangkau umur 4 tahun tu (bulan 11 nie). Saya ada juga tanya kenapa dia nak pakai tudung...katanya dia malu n nak ikut macam mama...errmmm harap2 sampai ke besar la istiqamah dengan tudung nie...sama2 kita doakan...

Okay la..kejap lagi nak keluar mencari makanan.......babai...assalamualaikum...

Facebook Comment Source : Saya Khai, Jadi?

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...