AufaZanKi

My photo
Special Thought For The Super Special Persons In My Life

Sunday, September 18, 2011

..."Adik nak Mama mati ke?...

Dua hari lepas, my sis yang stay in KL tu buat nasi ayam...alamak!!! terliur la pulak! Actually memang saya teringin sangat nak makan nasi ayam. Apa lagi...malam td kami pun pergi Giant n beli bahan2 utuk buat nasi ayam, hari ni...

Semalam she text me...katanya buat rendang kerang pulak. Wah! kemain ghajin lg masak sejak dua tiga menjak ni...huahuahua...nasib baik tak teringin langsung nak makan kerang! ;p

Tadaaaa....this is my homemade chicken rice...boleh tahan sedapnya...kalau tak takkan la Aufa2 sampai tambah nasi...hehehe

bertambah selera bila makan atas pinggan baru....;p

Fuhhhh!!!! Macamana la saya boleh terlupa yang saya ada masak air tadi!!! Nasib baik Aufa minta susu...berlari saya ke dapur...hampir nak kering air dalam periuk!!! Astaghfirullah....inilah bahayanya bila masak air guna dapur gas. Kettle rosak....semalam dah survey thermo pot di Giant...Baba dah grab satu..tapi boleh pulak saya kata nanti dulu. Aduiii!!! Tunggu gaji....at last aku juga yg susah...P.A.D.A.N.M.U.K.A.!.

Back to main topic...macam ginii ceritanya...............................

Masa saya tengah bizi masak nasi ayam pagi tadi, saya terdengar conversation Aufa2 :

Adik : Kakak...nanti Mama mati Adik doakan Mama...dengan Baba.
Kakak : Isshhh...tak baik cakap macam tu!

Adik a.k.a Aufa Qistina tak puas hati...dia pun berlari ke dapur n said to me :

Adik : Mama..nanti Mama mati Adik doakan Mama tau...dengan Baba, dengan kakak, dengan Kashfina.
Mama : Adik nak Mama mati ke?
Adik : Haah...

"betul ke Adik nak Mama mati...? sedihnya... :( "

Berdebar juga bila secara tiba2 anak cakap macam tu...pasal mati pulak tu...alahai!

Tapi saya tau dan sangat yakin that she never means that. Time tu mesti dia teringat cerita Upin Ipin...becoz semalam or kelmarin...Upin Ipin cerita tentang mak merka yang dah meninggal dunia. Aufa Qistina pun baru je 4 tahun...(12.12 nanti baru genap 4 tahun)...budak-budak lg kan...

Tapi...nak sedapkan hati sendiri...lepas lunch tadi saya tanya dia lagi :

Mama : Betul ke Adik nak Mama mati?
Adik : Taknak!!!!
Mama : Habis tu..kenapa Adik cakap dengan Mama macam tu tadi?
Adik : Tiada jawapan....takut kot...


Huh....lega rasanya.....


Facebook Comment Source : Saya Khai, Jadi?

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...