AufaZanKi

My photo
Special Thought For The Super Special Persons In My Life

Tuesday, September 20, 2011

Mee soto vs begedil

Hari ni saya masak mee soto. As usual, menu yang jarang dimasak wajib saya search resepinya dari internet. And as usual, saya tak pernah ambil resepi dari satu website...saya akan survey dulu...mana2 yang saya rasa saya tahu buat n bahan2nya cukup, maka resepi itulah yang saya akan ambil....itulah namanya RESEPI ROJAK! hehehe....

It's so yummmehhh!!! Tapi kalau dimakan dengan bihun...makkk aiii sodap eiiii!!!!

Actually, this is my second time cooking mee soto. And I think this time punya mee soto sangat menjadi n sangat sedap untuk dimakan banyak2...betul...memang boleh jual punya mee soto ni dengan harga RM5 sekali makan! Plus topup kuah free! Hakhakhak!

Mee soto akan lebih berseri2 dengan kehadiran begedil. So, dengan kuantiti kentang yang tinggal 3 biji...jadilah untuk kami berempat..Kashfina belum boleh join lg walaupun time kami makan je mulut dia pun turut sama mengunyah! ;p

begedil ayam yang cukup sifat...

Begedil saya selalu buat...sebab saya suka sangat makan begedil. Tapi kan...resepi yang ada di kebanyakan website diorang suka goreng kentang sebelum dijadikan begedil. Isshhh tak menambahkan minyak yang ada ke ek??? Saya punya style...rebus dulu kentang tu...tapi taklah sampai empuk..kang lembik pulak begedil tu...lain oraang lain citarasanya kan...Emmm this time saya buat begedil ayam...becoz itu je yg ada dalam freezer, balance buat spaghetti.

Spaghetti ayam..not bad!

Itu sahajalah menu saya untuk hari ini. Insha Allah next time nak buat kek pulak la. Dah lama postpone ni...n dah laaaaaaaaaaaaaaaaama sangat tak buat kek! Haaaa see! Baru je saya cerita pasal kek..Aufa dah request nak buat kek...memang ada chemistry....hehehe

Facebook Comment Source : Saya Khai, Jadi?

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...