AufaZanKi

My photo
Special Thought For The Super Special Persons In My Life

Monday, October 10, 2011

Cita-cita

Setiap makhluk Tuhan yang paling seksi waras pasti punya cita-cita. Sejak kecil lagi masing-masing dah start berangan-angan, berimpi-impian dengn cita-cita masing-masing. Am I right?

Masa kecik2 dulu...masa zaman sekolah rendah...saya bercita-cita nak jadi polis. Bukan apa...suka tengok uniform polis...kan smart...siap dengan topi lagi! Hehehe...masa tu kecik lagi...akal pun belum berkembang pesat lagi...fikir seronok jer la...Tapi yang lawaknya...cita-cita saya tu mendapat tentangan hebat dari family...tak sesuai katanya....;p Ada lagi cita-cita lain time tu...nak jadi ahli astronomi, angkasawan...pendek kata (belum lagi paanjang yng berkata..;p) cita-cita memang menggunung tinggilah! And it's very good...

Masuk zaman sekolah menengah...cita-cita pun berubah...nak jadi guru, pensyarah...yang related dengan education pulak. Agaknya masa tu dah nampak potensi diri dan kecenderungan saya kot...

Bila melangkah je masuk ke alam universiti...once again...cita-cita pun berubah lagi...ermmmm tak tetap pendirian...perhaps??? or maybe saya belum jumpa apa sebenarnya yang saya idamkan dalam hidup. Masa di UIA...saya teringin sangat nak jadi executive...waaa nampak elegance sangat kan???? Hehehe...macam2 la saya ni kan...

At last...bila dah habis study...yang menjadi rezeki saya semuanya dalam bidang education. Walaupun saya dah tak minat dengan kerjaya sebagai guru, tapi saya teruskan juga demi merealisasikan impian mak yang nak sangat anak dia jadi guru. Rezeki saya selama ni semuanya berkat doa mak abah...Alhamdulillah...

After this...saya rasa nak further study...moga ada rezeki untuk saya...ameen...
Baba pulak...dulu dia pernah bercita-cita nak jadi tentera...tapi mendapat tentangan from his parent....hehehe...time tu dia dah habis sekolah dah...kesian....saya pernah cakap kat Baba...agaknya kalau Baba jadi tentera...memang kami takkan jumpa kan...semuanya jodoh...who knows...except Him.
Then, masa zaman universiti...Baba bercita-cita nak bekerja dalam universiti...macam kerja dia sekarang la...hmmm tercapai juga cita-cita Baba...walaupun menyimpang sungguh bidang...student political science...kerja pegawai kebudayaan...nasib baik Baba ni multi talented...sungguh! bukan nak puji suami sendiri...tapi itulah kelebihan Baba...

Errmmm sebelum tidur, Baba tanya Aufa Irdina..."Dah besar nanti Aufa nak jadi apa?"...Aufa Irdina jawab..."Aufa nak jadi Doktor dengan Cikgu". Sekarang umur Aufa 4 tahun 11 bulan (next month genap 5 tahun)...nanti bila dia dah masuk sekolah rendah..saya nak tanya lagi apa cita-cita dia...hehe.

Then, saya pulak tanya Aufa Qistina yang baru berusia 3 tahun 10 bulan.."dah besar nanti Adik nak jadi apa?". Nak tau apa jawapan dia?????..........."Adik nak jadi.....lembu! Pastu Adik nak jadi....sun!"....Huahuahuahua....sungguh menggeletek usus jawapan itu!!! ;p

Errrr nak letak gambar apa ek dalam entri ni???? Jap...nak godek bluetooth folder jap...............
Isshhhhhhhhhhhh....takde gambar yang sesuai la......tak payah la kan.....senang kerja....nak buat bergedil la kejap lagi...my fav menu...



Facebook Comment Source : Saya Khai, Jadi?

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...