AufaZanKi

My photo
Special Thought For The Super Special Persons In My Life

Monday, August 6, 2012

Pengajaran buatku...

Sedang saya breastfeed Amnina...Kashfina nak main game. Saya minta tolong Aufa untuk bukakan game Tom dekat tablet dia n bagi Kashfina main. Suddenly...Qistina merengek nak main game juga.  Aduuii...Qistina ni memang belum nampak ciri-ciri kakak dalam diri dia lagi...susah betul nak mengalah dengan adik!


Bila masing-masing berebut nak main game...Aufa pulak buat tak tahu jer...Qistina pun mulakan la adegan tarik rambut kakak! Beria-ia dia tarik rambut Aufa...saya marah pun tak dihiraukan.


Saya dah naik baran pulak tengok gelagat diorang. Dah la saya tengah breastfeed Amnina...cakap dengan baik tak mahu dengar...marah pun taknak dengar juga..naik seriau saya tengok Qistina tarik rambut Aufa...


Sekali.....secara refleks sy ambil remote Astro n baling ke arah diorang..dengan niat diorang akan berhenti bergaduh. Suddenly...remote tu terkena muka Qistina. Allahu Rabbi...apa yang saya dah buat ni! Ya Allah...


Kecewa sangat! kenapa saya tak boleh sabar..kenapa la remote tu secara refleks nya pergi ke muka Qistina!


So..sekarang ni muka Qistina (tepi hidung sebelah kanan) dah lebam n ada luka sikit.





"Adik...Mama minta maaf tau..Mama tak sengaja. Kenapa Adik tak dengar cakap Mama...kenapa Adik suka gaduh dengan kakak.."  itu yang mampu saya luahkan pada Qistina tadi...dan dia hanya anggukkan kepala jer..tak mampu nak kata apa2.


Saya cakap lagi..."Adik tau kan..Mama sayang Adik". Qistina angguk kepala jer...then saya tanya lagi.."Adik sayang Mama tak?" dia mengangguk lagi. Aduss...terus saya cium kepala dia...n minta dia cium pipi saya...she did it. Alhamdulillah..at least saya tahu yg dia maafkan saya..cuma tidak mampu melafazkannya. 


Masing-masing bergenang air mata...


Sabar itu sangat indah. Dan bila kita tidak sabar...inilah natijahnya.


Pengajaran buat saya...... :(


☆ Patience is the companion of wisdom ☆

Facebook Comment Source : Saya Khai, Jadi?

4 comments:

LydSunshine said...

Bergenang air mata baca ni.

~♥ OjaAmran ♥~ said...

tetiba saya pulak yang sedih..

desperate mama said...

ijan...sedihnya... *nangis*

AufaZanKi said...

ntah la..sampai ke hari ni rasa bersalah sangat..sy memang Mama yg teruk! :(

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...