AufaZanKi

My photo
Special Thought For The Super Special Persons In My Life

Monday, December 31, 2012

Yang terbaik untukmu Aufa Irdina...

Blur sikit gambar ni..tapi suka la pulak tengok..Aufa nampak comey... ;)
 
 
 
Dah besar dah dia...

Dah nak masuk tahun satu...

Kira dah besar la kan...

Dah boleh faham banyak perkara

Dah boleh buat macam-macam kerja

Dan yang paling penting...

Dah boleh beza banyak perkara yang baik dan buruk




Bermula pada 2 Januari 2013 / Rabu / 19 safar 1434H

Aufa Irdina akan memasuki fasa baru dalam sejarah hidupnya

Pertama kali dalam sejarah hidupnya selama 6 tahun
 
Aufa Irdina akan memulakan zaman sekolah rendah di Islamic Primary School Indera Mahkota, Kuantan
 
Atau dalam longat Melayunya...
 
SEKOLAH RENDAH ISLAM INDERA MAHKOTA

Sekolah swasta...



Ya...memang pengalaman pertama untuk Aufa

Sebab Aufa tak pernah pergi sekolah tadika

Sama macam Mama dia dulu...

Dulu...Mama dia takut nak pergi sekolah

Tapi...Aufa...tak takut pun

Cuma...ada masalah teknikal yang tak dapat nak dielakkan

Mula2 tu ada la juga terpalit rasa sedih dan kecewa

Yelah kan...bila tengok anak2 lain yang sebaya dengan Aufa...happy jer pergi sekolah

Ehhh betul ke...diorang happy ke???

I guess so la...dislike negative thought!

So, untuk mengubat rasa negatif yang ada

Saya ambil keputusan untuk menjadi guru kepada Aufa Irdina

Dengan bantuan dan motivasi daripada Baba




Alhamdulillah

Disetiap apa yang berlaku pasti akan terbit hikmah

Selayaknya kita sebagai hamba untuk bersabar dan berusaha

Apa yang boleh saya banggakan

Itu adalah hasil usaha saya sendiri sebagai Mama

Mengasuh dan mendidik anak sendiri

Tentunya lebih berkat
 
Bukan calang-calang orang yang dapat peluang sepertimana yang saya dapat
 
Disaat saya lepaskan dan tinggalkan segala cita-cita dan impian saya dalam dunia kerjaya
 
Allah gantikan dengan anugerah berharga ini
 
MAKA NIKMAT TUHANMU YANG MANAKAH YANG KAMU DUSTAKAN?
 
Dah termaktub dalam al-Quran kan...
 
Ya Rabbi...alangkah indahnya jika saya dapat sentiasa berfikiran positif begini
 
Tanpa perlu melalui ruang2 negatif dalam diri




Dengan bimbingan dan tunjuk ajar saya

Aufa Irdina mampu mengenal dan membaca

Rumi mahupun jawi

Mungkin tidaklah sesempurna mana...

Tapi ianya cukup membanggakan

Syukur Alhamdulillah
 
 
 
 
 
Terima kasih Aufa...sebab sudi jadi murid Mama
 
Terima kasih sebab berjaya merungkaikan kerisauan Mama
 
Mama takut kalau2 Aufa tertinggal dari kawan2 Aufa yang sekolah

Insha Allah...kita sama-sama belajar yea


 
 
 
Dan yang sebenar2nya

Aufa banyak usaha sendiri

Aufa banyak ambil inisiatif sendiri

Di saat saya give up bila dia lambat nak catch up apa yang saya ajar

Di saat dia lambat nak dapat baca

Di saat dia tak tahu macamana nak mengira
 
Minda dia sentiasa aktif berfikir
 
Sebab dia pun nak sangat pandai macam orang lain
 



Best friend...lepas ni Adik pulak jadi assistant Mama bila kakak pergi sekolah...



Segala kelengkapan sekolah Aufa dah pun settle

Uniform sekolah purple in color

Suka sangat dia! Favorite color dia tu...

Kasut hitam, stokin hitam...beg pun hitam!

Mama Baba berkenan beg tinker bell...dah la purple...saya pun minat purple...heheee
 
Tapi saya prefer brand Swan

Sebab...berdasarkan pengalaman kakak saya, katanya beg Swan paling tahan lasak

Kami berkenan beg Swan color pink..Aufa pulak dah berkenan yg hitam!

Sebab..beg hitam tu ada gambar Barbie Musketeer

Bagus la...jimat seratus ringgit!
 




Yang paling membuatkan saya terharu

Bila Aufa kata...

"Terima kasih yea Mama belikan barang sekolah Aufa..."

Aufa Irdina...always being thankful

That's my girl!



Orite! Done!

Bertambah satu lagi label dalam blog ni

School!


:)


ALL THE BEST AUFA IRDINA!
 
I KNOW YOU CAN DO THE BEST!
 
I LOVE YOU VERY MUCH!

Facebook Comment Source : Saya Khai, Jadi?

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...