AufaZanKi

My photo
Special Thought For The Super Special Persons In My Life

Tuesday, June 18, 2013

Cranky! dan terapinya...

 
 
Sejak malam tadi lagi menjadi2 cranky
 
Temperature tak ok la malam tadi
 
Panasssss!
 
 
 
Bukakan baju...pun cranky lagi
 
Bacakan ayat2 al-Quran pun sekejap aje diam..then sambung cranky lagi
 
Mama..memang got angry la kan
 
Becoz Mama was sleepy
 
Pekkkk! sekali kena kat peha Amnina
 
Menangis la dia sekuat hati....
 
Takkan berhenti menangis selagi tak dipujuk!
 
Bawa dia tidur dekat ruang tamu pun tak ok juga!
 
 
 
 
The best solution is....
 
Cer teka appa dia????
 
Heheeee
 
 
 
 
 
Apa lagi.....'mengopek' ler....
 
Ntah bahasa negeri mana...tapi saya tak pernah guna pun
 
Rasa geli pulak nak sebut!
 
 
Alhamdulillah...lena juga Amnina malam tadi
 
 
 
Dalam keadaan mengantuk yang teramat
 
Pakaikan semula baju Amnina
 
Tak sedar pulak baju tu tersilap side
 
Yang depan ke belakang...yang belakang ke depan!
 
Pagi tadi baru noticed!
 
Hahaaaa...takpe..anak Mama tetap anggun menawan walaupun pakai baju terbalik!
 
 
 
Sejak dah beranak empat ni
 
Pukul 10 malam dah rasa letih sangat
 
Kadang-kadang menjelang Maghrib dah rasa nak tidur
 
Apa taknya...mata ni dah terbuka sejak dari subuh...tak tutup2 sampai  ke malam
 
Penat wooo...
 
Dah laa saya ni bukaan jenis yang suka or mudah tidur di siang hari
 
Memang rabakkkk la bila kena berjaga malam...
 
Cobaannnn....
 
 
 
 
Pagi tadi...
 
Saya terfikir...
 
Masa tu Amnina tengah breastfeed
 
Saya tau dia akan cranky lagi
 
Ala-ala orang tak puas hati gitu!
 
Saya fikir....
 
Kalau Amnina cranky...saya kena lembutkan semula hati dia
 
Jangaanlah ditambah bara pada api yang marak menyala...kan?
 
Saya ni pulak...cepat jer nak hot tempered bila anak2 cranky
 
Badan saya lesu...penat...tak cukup tidur...
 
*alasan klise*
 
Agaknya..itu yg menyebabkan dengan mudahnya *my-blood-go-upstairs*
 
 
 
So...
 
Saya cuba praktikkan ilmu yang dah sedia ada dalam dada tapi terbengkalai
 
Bila Amnina dah settle bf...memang dia cranky lagi
 
Saya pun angkat dia..tidurkan dia atas badan saya...saya peluk dia
 
Saya baca zikir "Ya Latif"
 
Merdunya ala-ala ustaz Badrul Amin
 
Heheeee
 
 
 
And..Alhamdulillah...it's work!
 
Amnina makin ok dan terus lena sampai sekarang
 
Tapi..masa zikir tu...niatkan supaya Allah lembutkan hati anak...
 
Moga anak kita sentiasa dilindungi dari sebarang gangguan
 
Yang penting kita berusaha untuk normalkan keadaan
 
Yang penting kita amalkan ilmu yang ada
 
Jangaan diperap buat pekasam
 
Macam kes saya ni la...
 
Heehee
 
 
 
Dan kesudahannya....
 
Saya sudah tidak boleh tidur...
 
Sekian...


Rabakkkkk lagi maataku!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Facebook Comment Source : Saya Khai, Jadi?

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...