AufaZanKi

My photo
Special Thought For The Super Special Persons In My Life

Tuesday, September 17, 2013

Coleslaw!

Rupa-rupanya....

Senang sangat nak buat coleslaw!

Ingatkan complicated n memerlukan bahan2 yang susah nak cari

Punyalah lama Baba berkias2 nak makaan homemade coleslaw...

Baru hari ni saya buat!

Mohon ampun Ba!
 
 


 

Beginilah rupanya coleslaw hasil air tanganku

A bit milky..saja buat gitu...boleh hirup2 macam sup!..

Kobis, carrot, mayonis, susu, garam, gula

Itulah bahan2 yang saya guna 

Leburkan ajer semua...tapi jangan dilebur kobis n carrot macam gitu jer...maka jadilah seperti arnab yea...hahaa

Potong lerr kobis n carrot tu ikut citarasa sendiri

Gigihnya saya petang tadi mendadukan kubis n carrot guna pisau ajer...

Then..masukkan dalam bekas n gaulkan dengan semua bahan yg lain

Sukatannya ikut rasa hati memasing...

Ada yg kata kena peram dulu dalam peti ais...supaya bahan2 tu jadi betul2 sebati

Tapi..tak sempat nak peram..Baba balik jer dari office terus nak makan!



So far so good

This is my first effort n attempt making coleslaw
 
Kalau ikut komen juri kecil...semua yang Mama masak sedap2!
 
Kalau ikut komen juri besar...sedap n ada rasa macaam yg KFC punyaa coleslaw..iyekah?

Kalau ikut komen tukang buat...memang dah pass! heee




Apa-apa pun....

Alhamdulillah 'ala kulli haal...

Setiap hari saya berusaha sedaya upaya untuk mengajar diri saya menjadi insan yang bersyukur
 
Dan mengajar Aufas juga..bersyukur dengan apa yang ada...berusaha memperolehi apa yg tiada..dan memperbaiki apa yang sedia ada...

Walaupun kadang2 tu tertewas...namun segera kubangkit!

Mudah-mudahan Allah redha...




Facebook Comment Source : Saya Khai, Jadi?

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...