AufaZanKi

My photo
Special Thought For The Super Special Persons In My Life

Sunday, September 22, 2013

Menu hujung minggu kami...

Baru2 ni ada minta Baba belikan udang yg kecil2..nak dijadikan bahan utama dalam bihun goreng

Malangnya...takde udang pulak..yang ada hanyalah sotong

Then, lepas ambil Aufa dari sekolah hari Jumaat lepas, Baba pergi pasar n belikan juga udang...bukan udang kecil tapi udang besar...tapi taklah besar sangat...

Btw thank you Baba...

Saya ni tak suka sangat makan udang...suka makan sotong ajer

Maka, Jumaat lepas menunya adalah NASI LEMAK SAMBAL SOTONG

Maaf...gambar tidak dapat disertakan sebagai bukti

Malas nak snap! :p

So, bayangkan saja yea...

Punyalah hebat penangan nasi lemak sambal sotong...kami anak beranak bergelimpangan tidur depan TV di petang hari Jumaat yang mulia itu

Amnina tak join kami...dia tidur dalam buaian

Padahal..sebelum2 ni punya la payah masing2 ni nak tidur waktu petang...termasuk Mama diorang..heee

Nasi tu taklah berlemak sangat..sebab saya guna santan kotak...faham2 aje la kan lemak santan kotak macamana...

Takpelah...ada hikmahnya tu...positif..positif... ;p
 
Sedar2 je dah jam 5 petang...sayup2 dengar Amnina macam merengek..dia dah bangun agaknya tu..tapi saya biarkan ajer sampai dia senyap sendiri
 
Tak lama kemudian, tiba2 je Amnina muncul depan saya!
 
Fuhhh! berderau darahku..Amnina turun dari buaian sendiri???
 
Nasib agak baik..sebab kain buaian tu labuh..so bila Amnina masuk dalam buaian tu memang dah hampir2 nak cecah lantai..so sebab tu dia boleh keluar sendiri
 
Tapi..saya tetap tak yakin..bahaya kan..hurmmm that's my mistake..sorry Amnina..



Semalam...weekend katanya...tapi Baba still kerja..

Hurmmm...

Macam biasalah saya...otak ligat berfikir...hari ni nak masak apa la pulak???

Takkan nak makan menu yang sama je kan...

So, terlintas di fikiran nak try buat UDANG GORENG BUTTER

Tak pernah rasa dan tak pernah tengok secara live

Sebab saya tak suka udang kan..tu yg macam tak ambil port sangat resepi udang...

As usual...first step before cooking a new meal..google dulu resepi dia...heee

Ada juga saya bertanya pd kakak saya yang stay di Sabah...dia pernah buat udang goreng butter ni...rupa2nya dia pun tanya pakcik google gak! hahaa

Rata2 yang saya baca..ramai yang tak jadi buat floss/sarang telur

Cuak gak saya nak mencuba ni...

Dan..akhirnya...inilah dia udang goreng butter dari saya...


Tadaaaaa.......





Takde floss kan????

Sebabnya..saya pergi campur sekali masa udang tu still dalam kuali dengan api mmasih lagi menyala

Hahaaaaa...gelakkan diri sendiri!

Next time, memang kena order menu ni kat restoran..nak tahu macamana rasa n rupa sebenar udang gorng butter ni

Then, nak ubat rasa agak kecewa..masak ayam goreng kunyit pun guba butter

=D

Aufas tak makan udang......so kena masak dua menu







Untuk hari ini....menunya adalah.....
 
 
 
 
SPAGHETTI BOLOGNAISE


Yang ini menu favorite Aufa Irdina & Aufa Qistina

Baba pun suka gak menu ni...

Actually western food memang favorite Baba...



Sekian laporan menu untuk weekend ini

Resepi tidak disertakan

Sebab..saya suka tiru then improvise...heee

Cuma nak ucapkan terima kasih kpd sesiapa yang ada update resepi dlm internet

Sangat memudahkan kerja wanita2 seperti saya...

Semoga Allah merahmati anda...aameen

Facebook Comment Source : Saya Khai, Jadi?

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...