AufaZanKi

My photo
Special Thought For The Super Special Persons In My Life

Monday, April 16, 2012

Sukar bernafas

Bila dah makin dekat..otak ni memang tak fikir benda lain dah! Perasaan dah jadi macam rojak....nervous sangat2 even dah ada 3 kali pengalaman bersalin, excited pun ada sebab tak sabar nak dakap baby baru, plus risau kalau2 la ada bad indication during labour. 

Actually, saya sekarang ni dilanda masalah sukar untuk bernafas. And eventually this is my first time in my life facing this medical problem. Barulah saya tau dan faham bagaimana rasanya bila susah nak bernafas...rasa macam lemas sangat2...macam ada orang tekup muka kita ni. Oooooo....barulah saya mengerti apa yang Baba selalu rasa. First time jadi susah nak bernafas...masa tu dalam kereta. Tiba2 rasa lain...terus minta Baba berhenti tepi jalan bcoz rasa lemas sangat. Saya keluar dari kereta n try to calm down. Time tu mula la otak ni aktif mencari punca....aduiiii saya memang macam tu...tak menyempat2! Baba kata bila duduk tu perut menekan dada...so darah n oksigen kurang sampai ke otak. Ntah...Baba lagi arif la kot bab2 ni. Memang saya rasa berdebar sangat time tu....dada ni rasa sempit sangat...Allahu Rabbi...permudahkanlah segala urusanku Ya Allah...

Macam biasalah...bila jadi apa2...cepat2 saya meng-google, cari info. Ada yg kata itu adalah normal berlaku di akhir2 kehamilan. Errrr dah 3 kali pregnant takde pulak jadi macam ni...Ada juga info mengatakan masalah sukar bernafas ni disebabkan oleh anemia...last week ok pulak hb saya...13 g/L. Or maybe sebab tekanan darah...last week BP saya 90/60. Isshhhh...runsing la macam ni...dah la makin dekat dengan due date.

Petang ni insha Allah nak ke klinik al-farabi...Baba ada tanya doktor di klinik UMP tadi...respon doktor tu...biasanya ada masalah dengan darah. So, apa2 pun better refer to the doctor la kan.... hmmmm selagi tak bersalin selagi tu la hati ni tak tenang.....


Facebook Comment Source : Saya Khai, Jadi?

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...