AufaZanKi

My photo
Special Thought For The Super Special Persons In My Life

Friday, November 1, 2013

Setahun setengah...


kecik2 memang suka buku n pensil..dah besar nanti macamana??? Hopefully suka juga la....tambah ilmu...



Dah besar ke???

Not yet lorrr...

Baru setahun 6 bulan...

Tapi...besar la sikit daripada baby dulu

Heeeeeee







Antara kebolehan Aufa Amnina

Bergalak sakan!

Hahaaaa..

Amnina jadi suka sangat tu sebab nampak shadow dari flash camera

Tu yang beria sangat tu!






Budak kenit ni kan....

Hmmmmmmmmmmmmmm

Takde apalah!

Tak tau nak cerita apa...

Hahaaa

Layan video ni dulu....






Hmmmmmmmm

Budak kenit yang comel ni kan...

Sebenarnya...

Dah pandai berebut handpone dengan kakak2 dia

Alahaiiiiii....

Saya memang lomah betul bila diorang ni berebut handphone

Riuh rendah jadinya!

Boleh menangis kalau tak dapat main handphone tau!

Issshhhhh...tak suka la!







Sekarang ni...kalau nak beli aiskrim...

Kena beli 4 untuk 4 orang

Memang la kan!!

Tapi..dulu...kami hanya beli 3 aiskrim untuk 4 orang

At that time Amnina masih boleh berkongsi

Sekarang...no more sharing!

Kena beli satu untuk dia

Sebabnya dia nak makan sendiri...

Daripada saya kena layan dia menangis guling2

Better saya ikutkan kehendak dia

Kan???






Yang terkini lagi sensasi!

Amnina dah susah nak tidur di siang hari

Kadang2 tu saya masukkan ajer dia dalam buaian

Dengan harapan...dengan ayunan yang melalikan serta alunan zikir yang menenangkan

Boleh la dia lena....

Hmmmm jangan harap!

Atau...berhenti berharap!

Amnina dah pandai decide samada nak tidur atau tidak

Bila saya ajak dia tidur..dia akan lari jauh dari saya

Heheee

Dan yang lebih sensasi...

Amnina dah expert keluar dari buaian!

Senyap2 jer dia dah join kakak2 dia tengok TV

Istighfar saya dibuatnya tau!



inilah reaksi anak yang dipaksa tidur...






Amnina...

memang tak padan dengan kenit!

Berbeza sungguh dengan kakak2 dia yang bertiga tu

Kakak2 dia ada la juga sisi penakutnya

Amnina ni...main redah aje!

Kena keep on eye on her

Kalau tidak....ada la benda2 yang dia buat!

Macam kisah semalam....

Saya tengah fokus nak potong rambut Kashfina dalam bilik air

Tapi, saya dah pesan awal2 dengan Aufa n Qistina supaya tengok2 kan Amnina

Rupa2nya....

Dalam diam...masa kakak Aufa dia tengah angkat baju dekat ampaian

*rajin Aufa tolong Mama..thanks dear!*

Dan masa kakak Qistina dia tengah khusyuk tengok TV

Amnina pergi ke dapur n panjat kerusi n main sambal!

Fuhhhhh!!!!

Patut la saya tengok dekat leher dia macam ada kesan merah2...saya ingatkan dia main glitter glue kakak dia

Membebel juga la semalam...tapi..time tu belum tahu lagi yang Amnina dah main sambal kat dapur...sebab saya baru siap potongkan rambut Kashfina

Tak lama lepas tu..bila saya pergi ke dapur..saya tengok sambal dah bertepek2 atas lantai n atas kabinet

Ya Rabbiiiiii....mau tak seriau!

Kalau dia gosok2 mata dia dengan sambal tu...naya!

Haihh!







Satay adalah makanan kegemaran Amnina

Suka tengok dia makan satay

Hehee

Masa pergi pasar malam baru2 ni...nampak satay..meronta2 nak ambil satu cucuk!

:p



Happy..baru lepas makan satay...




Upin was staring at you..Amnina..hehee...masa ni dekat Kedai Makan Upin Ipin di Taman Melati KL...otw nak balik Kuantan




Antara video yang saya suka tengok...comel sangat la dia borak gitu dengan saya! hahaa




Beriang ria bersama kaum kerabat di kampung...


Kecik2 ni kan...Amnina macam banyak cakap tau

Macam kecoh aje...

Walaupun tak tau apa yang dia cakap sebab dia still guna bahas alien.. ;p

Tapi..mulut Amnina ni asyik berceloteh aje

Pastu suka cakap dekat telefon!

Hahaaaa...



Kecoh!!!





di pantai Pengkalan Balak, Melaka






Kalau dah terer maain telefon...

Touch sana tekan sini...

Takkan benda2 lain tak pandai kan!

Amnina dah terer main ipad!

Nak cancel pun dah pandai

Kemain lgi ek!

Generasi Y la katakan....

Mama dulu...nak pegang gagang telefon pun takut2...

;p




wajah semalam...baru potong rambut..








Huh!

Panjang entri kali ni

Sarat dengan gambar n video

Malas nak update blog sekarang ni...

Kena betul2 ada mood...baru boleh update



Amnina....Mama Baba sentiasa sayangkan kamu dan kakak2 kamu...

Ingat tu!

Sayang yang membawa beribu pengertian..ok!

Much love!

MMuuuuahh!

Facebook Comment Source : Saya Khai, Jadi?

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...