AufaZanKi

My photo
Special Thought For The Super Special Persons In My Life

Thursday, July 29, 2010

~*luahan rasa sempena Ramadhan*~

Esok genap 4 bulan usia kandungan nie...harap2nya hilanglah segala alahan yang ada nie. Sungguh tidak larat! Sampai ke hari nie still takde selera nak makan..that's why badan nie tak bertenaga. Aduhai...moga Allah mengampunkan segala dosa2 hambaNya ini...ameen.


Tak berapa hari jer lagi Ramadhan al-mubarak akan bertamu. Tak sabar menanti ketibaannya...saya tengok semua pun rasa begitu...al-maklumlah dalam tempoh sebulan makhluk Allah yang bergelar iblis n syaitan akan diikat agar tidak mengganggu perjalanan ibadah makhluk Allah yang bergelar insan...Ya Rahman Ya Raheem...Engkau Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang...sentiasa memberi peluang kepada insan untuk mendekatkan diri kepadaMu, menyucikan diri, menambah amalan dan mendidik diri tanpa ada gangguan kecuali gangguan nafsu yang sedia ada menghuni dalam diri insan...Terima Kasih Ilahi....

Oleh kerana saya dalam tempoh hamil sekarang, so saya mempunyai keistimewaan untuk melengkapkan jadual puasa saya selama 30 hari tanpa rehat! Tapi......sungguh merisaukan jika tenaga dan kesihatan saya terganggu sepanjang Ramadhan nanti...terlepaslah peluang saya untuk meraih seberapa banyak amalan n ibadah untuk dijadikan bekalan di Akhirat kelak...moga diri ini diberi kesihatan yang selayaknya...ameen.

Oh ya!! Saya ada satu lagi azam sempena Ramadhan kali ini...errrmmm saya nak belajar makan KURMA. Pelik kan! memang saya tak boleh nak telan buah kurma, kismis n prun. Memanglah rasa rugi yang teramat sebab kurma kan makanan istimewa Nabi Muhammad SAW, dan banyak khasiat lg!

Harap2 dapat juga khatam 30 juzu' al-Quran, solat terawih dan qiyamullail. Ada member2 saya yang dah berpuluh2 kali khatam al-Quran..kagumnya dgn mereka...saya sendiri...errrmmm adalah berkali2..tapi belum sampai puluh2 lagi... :)




Facebook Comment Source : Saya Khai, Jadi?

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...