AufaZanKi

My photo
Special Thought For The Super Special Persons In My Life

Thursday, July 15, 2010

~*macam-macam cerita (2 macam jer..;p)*~

Cerita 1

Malam tadi baru mula makan Salindah, produk khas untuk ibu mengandung hinggalah bersalin. Nasib baik boleh beli satu2..coz ada kedai yang tak jual satu2. Saja nak cuba dulu coz dah tak tahan dengan alahan yang betul2 mengganggu plus kesian dengan Aufas yang agak terabai...(suami pun!.;p ). Sebelum membeli produk Salindah nie saya ada la buat research sikit2 coz sebelum nie saya biasa menggunakan produk Sendayu Tinggi. So bila sampai ke kedai jamu yang terletak di Kuantan Parade saya terus merujuk kepada pembantu kedai tersebut. 
Saya : Dik, kat sini produk Salindah boleh beli satu2 tak?
P/K : Boleh kak...akak dah berapa bulan?
Saya : Akak dah 3 bulan...
 P/K : Kalau macam tu akak kena ambil B2. Sekejap yea...
 Malangnya B2 sudah kehabisan stok. Mujurlah saya dan suami ternampak ada satu kotak Salindah yang masih belum dibuka di barisan hadapan kedai itu. Hehehe..kami dah malas nak cari ke tempat lain, dengan rela hati Tauke kedai meminta pembantunya membuka pek yang baru...bagus betul Tauke tu..pandai jaga hati custumer..;p

Then, nak dijadikan cerita...si pembantu kedai nie merujuk harga di booklet Salindah. B2 harganya RM38...so saya yang penuh dengan semangat inkuiri meminjam booklet itu untuk mendapatkan sedikit info yang mungkin saya belum tahu lg. Huh!! nasib baik saya tergerak hati nak pinjam booklet tersebut..rupa2nya pembantu kedai tu salah bagi ubat!! Supposed saya kena makan B1 bukan B2. Adoiii bahaya tau kalau salah bagi ubat nie...B1 untuk usia kandungan 12 minggu hingga 23 minggu...kandungan saya baru 13 minggu. sedangkan B2 untuk usia kandungan 24 minggu! Kalaulah ada yang main beli jer tanpa betul2 merujuk pada booklet tersebut..kan bahaya tu!! Nak jer sound pembantu kedai tu..tapi saya belum biasa nak sound2 orang nie..hehe..so juz bgtau jer baik2 dgn dia yg dia silap bagi ubat...harga B1 RM46...bagi RM50 kat Tauke kedai dia pulangkan balance RM5...isshhh salah kira ker nie...keluh hati saya. Rupa2nya Tauke tu ada niat nak sedekah...errmm murah rezeki... :)

**Kalau beli satu2..harganya mahal...satu set tu mencecah RM439. Kalau beli 1 set harganya RM370..jauh beza kan..nampaknya saya kena beli 1 set la gini...jika ada yang nak tahu lebih lanjut tentang produk Salindah, boleh klik link ini.


Cerita 2

Selepas membeli produk Salindah, kami pun bergegas pergi ke klinik al-Farabi yang terletak di Pekan Jaya Gading. Sebelum turun dari kereta saya ingin mengeluarkan IC dari wallet supaya taklah kalut nanti. Alangkah terperanjatnya bila IC saya takde dalam wallet! Allahu Rabbi..mana pulak letaknya IC ku ini??? Suami pun check dalam wallet dia..takde juga! Aiyooo...fikir punya fikir......baru teringat lebih kurang 2 minggu lepas saya ada kepilkan IC dalam satu fail untuk difotostat...tapi tak jadi nak fotostat. Then terus terlupa nak ambil IC n simpan semula dalam wallet. Punyalah sakan saya berjalan sepanjang 2 minggu nie..rupa2nya tak bawa IC...kalaulah ada apa2 yang berlaku kan susah! Nasib baik juga kami tak pergi jalan2 luar dari Kuantan...Errrmmm sudahnya tak pergi pun ke klinik..postpone..hari nie insha Allah kalau takde aral yang melintang....

Kad pengenalan dolu2..mak abah saya punya IC mcm nie la dulu...
yg dalam IC nie sebijik mcm rupa abah saya... :)

 

Facebook Comment Source : Saya Khai, Jadi?

2 comments:

atEhmIes said...

moral of the story..hati2 membeli ubat n jgn tinggalkan IC anda merata2...kalau tidakkkkkk...jd PATI la jawabnyer..hahahaha

suri said...

alahai kak ni macm terjadi dalam hujung bulan nie ades.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...