AufaZanKi

My photo
Special Thought For The Super Special Persons In My Life

Tuesday, January 4, 2011

~*errmm...kesian Aufa Irdina...*~

Semalam bermula sesi persekolahan untuk tahun 2011...selamat bertugas buat para Murabbi, selamat belajar buat semua anak didik. Errmmm dah hampir 3 tahun saya tinggalkan dunia perguruan...sekarang nie hanya menjadi guru kepada anak2 sendiri sahaja...itu lebih bermakna... :)

Dan sepatutnya semalam adalah hari pertama Aufa Irdina bersekolah. Tapi....disebabkan kami berada di Melaka dan saya sedang menunggu masa untuk bersalin, maka terpaksalah ditangguhkan dulu persekolahan Aufa sehinggalah kami pulang semula ke Kuantan selepas bersalin nanti.

Nak tumpangkan Aufa di mana2 taska area Masjid Tanah...ada  masalah dengan transport pulak...plus takde orang yg boleh hantar n ambil Aufa nanti. So, terpaksalah dia berkorban demi mamanya yang tersayang....hehehe.

Nasib baiklah Aufa tak mendesak or menangis2 nak sekolah...bila explain pada dia, Alhamdulillah dia faham n dia akan cakap begini..."tunggu baby keluar dulu...baru Aufa sekolah". Good girl!



So for this time being...Aufa Irdina hanya belajar di rumah sahaja dengan mamanya yang ala2 garang juga...;D Time dia rasa nak belajar...saya akan duduk dengan dia n ajarkan apa2 yg patut. Kebetulan baba diorang ada belikan laptop mainan masa di Kedah hari tu...so belajarlah Aufa dengan laptop n buku2 yg ada.


4 Januari 2011

3 Januari 2011


Belajar kat rumah dulu yea Aufa...mama dulu tak pergi sekolah tadika pun...pandai jugak! Oppsss!!!! ;D

Yang lawaknya si Aufa nie...bila dia dah boring n taknak belajar..mula la create macam2 reason. Laptop dia tu pulak bila dah 5 minit tak guna or tekan apa2..automatik akan say 'babai"...lagi la kukuh reason Aufa nak stop. Dia akan cakap gini..." Laptop dah babai...dah habis belajar dah mama"...hahaha macam2 budak sorang nie!

Apa pun...kesian Aufa Irdina...kecik2 lagi dah kena berkorban....

Terima kasih sayang....

Facebook Comment Source : Saya Khai, Jadi?

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...