AufaZanKi

My photo
Special Thought For The Super Special Persons In My Life

Wednesday, January 5, 2011

~*memori di Pusat Matrikulasi UIA, PJ*~

Bagi sesiapa yang meminati nasyid, lagu ini maungkin sudah biasa n tidak asing lg. Lagu 'Puteriku Sayang' dendangan Kumpulan Hijjaz...sungguh merdu n puitis.

Lagu ini sebenarnya ada kaitan dengan saya....amboi...statement!!! hehehe

Actually...semasa belajar di Pusat Matrikulasi UIA, Petaling Jaya....tahun 1999 (kalau tak silap)...sy pernah menyanyikan lagu ini...masa tu hostel tempat saya menginap...Khadijah College...ada menganjurkan pertandingan kesenian. Ada macam2 persembahan yang dipertandingkan seperti lakonan, pertunjukan fesyen, tarian sufi, nasyid dan....ntah tak ingat dah....;D

Oklah...cuba dengar lagu nie dulu....


lagu ini dinyanyikan semula oleh kumpulan mestikal

Then...cuba tengok gambar nie.....

yg mana satukah saya??? heeeeeeee


Gambar tak clear la...takde scanner...juz snap guna handphone...tapi sebab nak jadikan sebagai bahan bukti...."ada aku kisah???".....hehehehe

Yang pegang microphone tu.....saya la.....masa tu sy jadi solo nyanyikan lagu 'Puteriku Sayang' dan  "pergi Tak Kembali'...Hehehe...daripada seorang gadis yang pemalu yang amat...boleh naik stage n jadi solo lagi tu!! Saya nie semangat jer yg kuat...yg lain2 sebab penakut n pemalu jer....walaupun banyak bakat terpendam n terendam nie....;D

Rasa macam tak percaya jer bila kumpulan kami berjaya memenangi tempat kedua dari banyak2 persembahan yang ada. Tempat pertama dimenangi oleh kumpuan tarian sufi. Kalau tak percaya...cuba tengok gambar ini pulak...walaupun tak clear...;p

yg belakang..kiri sekali..itulah saya...


Kiranya....merdu juga suara saya kan???? Yelah...sampai dapat tempat kedua....boleh jadi artis nie....hahaha.....usah bermimpi di siang hari! ;D

Dah lebih 10 tahun berlalu....suara pun dah tak semerdu dulu...ehhh...yeke....or maybe bertambah merdu???? ;D

Oklah.....nak makan tengahari.....bye!!!! :)


Facebook Comment Source : Saya Khai, Jadi?

3 comments:

Anamarza said...

UIA jugak ya..ambil apa eik? tapi tgk gambar memang tak cam..cam tak pernah terserempak jer kat UIA..klau 1999 sama batch la kita...

AufaZanKi said...

anamarza: sy ambil BAR...matrik thn 1999, masuk main camp november 2000...kalau x satu kolej mmg susah la nak terserempak..nak2 kalau lain department...sy stay mahallah asma di main camp... :)

Anonymous said...

k.ijan... akk dl hisbah mn ek? ira sndr pon lupa hisbah mn..neway, group ira la yg wat tarian sufi tu... ira leads..hehe... main bantai je koreografi...x sangka laks boley menang... huuuu =ira anita=

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...