AufaZanKi

My photo
Special Thought For The Super Special Persons In My Life

Tuesday, March 6, 2012

32-33 minggu

Dah nak masuk 33 minggu usia kandungan saya ni...berbaki lagi 6-7 minggu (+-).  Berat badan pun dah lebih 70 kg! Nak jalan lama-lama pun dah tak larat dah...heeee


Muka still ada shape lagi...tapi memang dah kembang..esp tang hidung!

Tapi takpe...Kashfina lagi tembam! kikiki...luv you sayang!

Last check up...last week...saya dah pun ambil Vaksin Tetanus Toxoid (TT) . Aduhaiii...selepas beberapa jam sengal2 jadinya tangan kiri saya ni. Seharian juga la dok menahan rasa sengal ni.

Baby...alhamdulillah kepala dah berada di bawah. Uri ok...air ketuban banyak...jantung baby pun ok...estimated weight baby around 1.6-1.7kg...kecil sedikit berbanding usianya sekarang...sepatutnya dah cecah 2kg...tapi takpe...doktor kata around 36 weeks and above, baby akan  membesar dengan cepat. So, time tu memang kena kontrol makan la jawabnya...tapi kan..time tu saya dah pun berada di Melaka...macamana nak kontrol diet ni...

Doctor had advised me...dah tiba masanya untuk duduk diam-diam di rumah...tak payah nak travel...tak payah nak jalan-jalan...sebab saya ada history of prematured delivery. So, doctor takut if I'm too active...berjalan sana sini...baby akan terkeluar awal. Itulah yang teramat susah saya nak buat. Baru sehari duduk kat rumah dah resah gelisah...inikan pula nak menunggu lagi 2 bulan..huuuu tak sanggup! Tapi kan...lepas check up tu boleh pulak saya ajak Baba pergi meround shopping complex! Kikiki...baru berjalan sikit dah mengah! P.A.D.A.N.M.U.K.A.!.!

Next check up doctor nak check hb...hopefully ok la kan...


Facebook Comment Source : Saya Khai, Jadi?

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...