AufaZanKi

My photo
Special Thought For The Super Special Persons In My Life

Friday, April 12, 2013

Bila saya bersosial...

Dulu...zaman mula2 masuk UIA matric...tahun 1999...member2 ramai yang sebok berkecimpung dalam dunia mIRC..or internet chatting

Tapi...saya adalah antara insan2 yg buta IT time tu...tak reti langsung!

Member dah ajar pun..still terkial-kial nak explore...heheee

So, saya memang takde cerita mengenai mIRC...tapi ramai ajer member2 saya yang bertemu jodoh via mRIC...alhamdulillah kekal bahagia hingga sekarang...n moga jodoh mereka kekal hingga ke syurga...aameen
 





Zaman makin maju...makin berlambak la jaringan sosial yang ada
 
Saya start berjaringan sosial pada tahun 2009

Time tu saya baru tahun kedua bergelar suri rumah sepenuh masa

So, memang sesuai sangat la kan nak bersosial di laman maya

Hahaaaa....sesuai ke??? 

Isi masa lapang...katanya...di samping...menambah kenalan dan skandal...opppsss!!



Muka buku ku...


Bermula dengan facebook...

Setakat ni saya memang serasi dan setia bersosial di facebook
 
Then...mengembangkan lagi sayap bersosial (sosial sangat!!! ;D) ke dunia blog pada penghujug tahun 2009



Twitter..saya join gak! tahun 2010

Tapi..saya tak aktif bertweet2...saya suka baca tweet orang yang saya follow jer



Penghujung 2011..bila dah ada handphone yang canggih sikit

 Makin syok la bersosial
 
Tak perlu nak mengadap laptop lagi dah..semuanya boleh di akses via smart phone

Suka tak????

Hmmmm....saya sukaaaaaaa sangat!!!!

Tapi...kadang-kadang tu....saya jadi gerrraaaaammmm sangat!!!!

Bila segala yang memudahkan kita ni...disalahgunakan!!!
 
 
 
 
Whatsapp...saya pun suka gak!
 
So, sejak aktif ber-whatsapp..saya dah jarang sms..nak call orang pun malas...
 
Semuanya via whatsapp
 
Even dengan Baba pun kami lebih selesa menggunakan whatsapp n facebook
 
 
 
 

Ohhhh...ada satu lagi apps yang saya sangat suka!

Instagram!

Sebab...saya ni memang fanatik dengan gambar!

Thumbs up!




Bila dah ada banyak sangat social network...jadi macam semak la pulak!

Sampai tak tau mana satu yang nak difokuskan
 
Apa motifnya nak join semua social network yang ada!
 
Saya cakap diri saya sendiri laaa...

Yang banyak menambah ilmu saya setakat ni hanyalah facebook, twitter n blog

Yang lain tu...juz for fun only...tak join pun takpe sebenarnya

Tapi..kehendak manusia ni..mana la boleh ditahan-tahan...

Pantang ajer kan...semua nak try!

Heheheeee


 
Keek pun saya dah join...hahaaa..tapi tak aktif pun!
 
Haaa...tau tak Keek tu apa???
 
Keek ni macam youtube juga la..
 
 
 
WeChat...saya baru join last week
 
Itupun lepas kakak saya tanya...saya ni kalau takde yang war2kan..memang tak tau la jawabnya...
 
Bila dah join WeChat...profile picture pulak...ala2 gadis ayu gitu kan...hahaaaa minah perasan!
 
Ramai la pulak 'lelaki ini' yang add!
 
Aduhhhhh!!!
 
Bila bagitau Baba...Baba kata...WeChat ni lebih menjurus kepada maksiat...so Baba advise supaya saya tak join WeChat
 
Ok...saya yang patuh...uninstall WeChat...
 
Tapi...disebabkan isteri Baba ni agak 'ketegaq' orangnya...
 
Reinstall WeChat!
 
Hahaaaa..sorry Baba...tapi dah bagitau Baba dah... ;p
 
Bukan apa..saya saja nak test...
 
Kalau saya tukar profile pic...letak gambar anak...ada tak yang add saya jadi member WeChat dia...
 
So, saya letak la gambar si kecil molek Aufa Amnina
 
Wah! Takde sorang pun yang nak add!
 
Amboi-amboi....memang nampak sangat la kan...join WeChat ni sebab nak cari jodoh!
 
Hehee...ok la tu...bagi sesiapa yang masih belum ketemu jodoh
 
Bagi yang ingin menambah bilangan jodoh...memang sangat sesuatu!!
 
Jujurlah kamu selagi mampu ya!
 
 So..WeChat saya pun still tak aktif
 
N tak sesuai untuk saya kot!
 
 
 
My S II homescreen
 
 
 
Ehhhhhh....apa motif sebenar dok bercerita pasal bersosial di alam maya ni????


Takde motif pun...tetiba jadi teruja nak bercerita

N antara rutin harian saya selaama beberapa tahun ni adalah bersosial!

Hehee



Apapun...perlu ada had dan batas!

Ingat siapa kita...pendirian kita...maruah diri kita..pegangan hidup kita

Jangan diikutkan sangat nafsu yang ada...

Kelak akan binasa hidup kita


Bersederhanalah!
 
 Anda mampu mengubahnya...cehhh! ;p







Facebook Comment Source : Saya Khai, Jadi?

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...