AufaZanKi

My photo
Special Thought For The Super Special Persons In My Life

Monday, April 8, 2013

Kisah kami dan ODC

Last week, hari Jumaat yang mulia

Masa on the way balik dari hantar Aufa Irdina ke sekolah

Terasa something jer dengan makcik ODC (odyssey)

Tetiba rasa macam berat jer...n masa tengah laju tetiba 'dia' ambil lajak..macam nak daki bukit yg tinggi pulak!
 
 


Masa dah nak dekat dengan traffic light...tetiba tengok gear D berkelip2

Ehhhh!!!! Apasal pulak ni...berdetak2 jantungku...hahahaa...saja bikin suspen!

*tapi memang betul pun!*

Bila dah berhenti di traffic light...*takkan saja2 nak berhenti...of coz la lampu merah!*

Tetiba enjin cut off! Auto cut off!

And baru saya realize yang temperature dah naik ke level 'high'!

Wow! Time tu la saya dah start panic!
 
Berdoa dalam hati..jangan la jadi apa2 yang buruk...anak2 ku...selamatkanlah kami Ya Allah...




N lampu di traffic light bertukar ke hijau..makin panic dibuatnya sebab belakang ODC ada bas!

Waaaaaaa rasa macam nak nangis dah time tu..tapi kutahan jua...

Try start enjin...berjaya...n gear D still berkelip2

Nasib baik lepas traffic light tu ada kedai makan...ada bus stop...n saya memang selalu berhenti dekat situ...beli roti canai dekat kedai makan tu..bukan dekat bus stop yea...heheeee



Bila dah selamat berhenti...saya parked betul2 depan entrance nursery bunga

Ahhhh lantak la...!

Becoz enjin dah berasap!

Masa tu memang panic sangat sebab first time berhadapan dengan situasi begitu...n tanpa ada Baba di sisi

Cepat2 saya keluar dari kereta n bawa Aufa3 beredar dari situ

Memang tak teringat langsung nak selamatkan handbag or anything yg berharga

Dalam fikiran saya time tu...'jangan la kereta ni terbakar sebelum aku n anak2 aku lari dari situ'

Mula-mula tu kami stay dekat bus stop..tapi bila bau hangit tu makin kuat saya cepat2 bawa Aufa3 ke kedai makan



Air mata pun dah mula nak bergenang

*Aku wanita biasa*

Call Baba...n cuba dapatkan bantuan pakcik tokey kedai makan tu

Sebab sebelah kedai makan tu ada bengkel

Sayangnya...bengkel tu buka sebelah malam..or tengahari...tak ingat..

Pulak dah!

Minta izin dengan pakcik nak tumpang duduk di kedai tu sementara menunggu Baba datang

Tapi..saya tak boleh nak duduk...sekejap2 saya bangun...n anak2 pun ikut sekali...hahaaa



Saya tengok pakcik tu pun macam usaha nak bantu

I juz let it be

kesian dekat anak2...berpeluh2...dengan tak mandi lagi...
 
Saya baru jer cakap dengan Baba...janganlah ada masalah dengan ODC masa saya yang guna...
 
See...Allah tetap nak uji saya..sejauhmana kesabaran dan kesediaan saya menghadapinya
 
Terima kasih Ya Allah...ujian dariMu menjadikan daku hamba yang lebih bersabar...
 
 
 
Mujur ada yang sudi membantu...
 
Member pakcik n sorang lagi customer pakcik..lorry driver
 
Dan memang besar hikmahnya saya parked betul2 depan nursery bunga
 
Dapat la menumpang air paip kat situ untuk dislaurkan ke enjin ODC gemuk!
 
Air kering! Disebabkan ada saluran getah yang bocor!
 
Hmmmmmm memang patut pun overheated!



Tak lama kemudian...Baba pun sampai

Pinjam kereta member dia

Terima kasih la en Rizam yang sudi pinjamkan kereta (masa hari kejadian).. dan sudi pinjamkan motor sementara menunggu ODC kembali sihat

Jasamu sangat dikenang...hanya doa mampu kuhadiahkan moga hidupmu n keluargamu sentiasa dilindungi dan diredhai Ilahi...aameen

*dia tak baca pun blog ni..hehee..tapi tetap berterima kasih pada dia*



Itulah kisah yang menimpa kami last week

Apa pun yang terjadi...ada hikmah dan pengajarannya

Kami redha...kami belajar dari pengalaman...


Facebook Comment Source : Saya Khai, Jadi?

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...