AufaZanKi

My photo
Special Thought For The Super Special Persons In My Life

Wednesday, December 4, 2013

Cuti sekolah : Minggu 3 : Banjir!


Plan asal minggu ni la nak cabut lari dari bumi Kuantan

Nak balik Melaka dulu ziarah family Melaka

Mak Melaka asyik tak sihat jer...risau dibuatnya

Then, bila dah puas stay dekat Melaka...walaupun takkan pernah puas...kami akan bermusafir ke utara pula

Balik ziarah family Kedah pula..

Namun, perancangan kita adalah ketentuan Ilahi..


Hujan lebat yang turun mencurah-curah sejak hari Jumaat minggu lepas telah menyebabkan berlakunya bencana alam di bumi Kuantan

Banjiroooo....




Tengah malam hari Isnin lepas...tetiba air kat depan rumah naik hingga mencecah porch

Mau tak menggelabah!

Tapi takde la over menggelabah...juz risau dlm hati ajer...taknak tunjuk sangat depan Aufas..

Alhamdulillah...tak lama lepas tu surut sikit2...


Esoknya...hari Selasa...semalam laa...

Hujan masih belum berhenti..

Banyak tempat di sekitar Kuantan dah ditenggelami air

Yang kesiannya...bila kawasan yang tak pernah banjir sebelum ni turut terkesan

Ada juga dikalangan member2 saya yang jadi mangsa banjir...lagi la bertambah terusik hati ni...






Dan...gambar ini adalah bukti yang menunjukkan bahawa perancangan kami terpaksa ditangguhkan

Bukan sebab muka Baba yang  hensem...n bukan sebab Baba pakai spek macam orang tua....

Hahaaaa...

Sebabnya ada tertera di baju yang Baba pakai tu...

Kenal ke logo tu?

Itulah logo Jabatan Pertahanan Awam (JPAM)

Baba adalah sukarelawan JPAM

So...takkan takkan nak lepas tangan kan...

Saya pulak...takkan nak selfish pulak dalam situasi yang melibatkan kemanusiaan

Tak tergamak rasanya nak selfish...

Semalam saya dah call Mak...Alhamdulillah  Mak sangat memahami...


ni gambar hari ni..rasanya area Permatang Badak ni...masjid tepi jalan...Baba cuba menghulur bantuan...


gambar ni saya ambil dari facebook KUANTAN...teruk kan?


Katanya...banjir kali ni lagi teruk daripada banjir yg teruk  masa tahun 2001

Saya tak tahu pulak kisah 2001...agaknya masa tu tak ambil port...isshhhh apa la saya ni!

Kalau nak mengikuti perkembangan kisah banjir di Kuantan...silalah like page KUANTAN di facebook

Hopefully...semua mangsa banjir selamat dan dalam keadaan sihat walafiat

Kalau ada kudrat...memang saya nak turun membantu

Apakan daya..saya masih punya anak kecil...

Doa dan terus doa moga segalanya dalam lindungan Allah Taala

Ini adalah sedikit coretan saya di facebook...screenshot aje.. malas nak taip semula...










Facebook Comment Source : Saya Khai, Jadi?

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...