AufaZanKi

My photo
Special Thought For The Super Special Persons In My Life

Thursday, January 9, 2014

Kisah awal tahun persekolahan...


Semalam Aufa Qistina pergi sekolah macam biasa...*walaupun baru 2 hari sekolah rasa macam dah biasa pulak! hahaaa*...

Aufa Irdina n Aufa Qistina diserang virus demam pada hari Sabtu lepas...membuatkan Aufa cuti hari Isnin n Qistina cuti hingga Selasa. Qistina yang teruk sikit..demam ok...cuma perut bermasalah. Masa demam takde selera nak makan...perut pun masuk angin dan berasid.

Katanya...masa beratur waktu pagi Qistina muntah. Milo lah yg keluar nampak gayanya...sebab setiap pagi dia akan minum Milo. Qistina cerita dekat saya...muntah dia terkena sikit dekat baju member. Disebabkan itu...member dia tu taknak kawan dengan Qistina. Allahu Rabbi...kesiannya saya tengok muka dia. Serius! Biasa la kan...budak...alangkan orang tua pun boleh tarik muka empat belas kalau tercuit sikit..inikan pula kanak2. Tak apa lah! Saya nasihatkan Qistina supaya minta maaf drpd member dia tu. IVIItu yg terbaik. Qistina kata...member dia tu...mukanya comel....macam dia! Hahaaa....tak boleh blah Adik Qistina ni! Nasib baik perasan bertempat...memang awak comel pun adik! :p


Saya memang macam ni...sengal n senget!...kadang2 je...tak selalu...heee...saja nak menyakat budak kat belakang saya tuuu...

Aufa Irdina pulak...kisahnya...petang semalam...saya suruh dia siapkan homework...dia nak minta Baba yang ajarkan...so kena tunggu waktu malam la baru boleh buat...Mamanya garang! Tu yg dia taknak siapkan homework dengan saya...hehee...then saya suruh dia tidur..dia kata dia tak mengantuk. Apa lagi...saya suruh dia hafal bacaan dalam solat. Qistina pulak saya suruh dia khatamkan buku 6 Bacalah Anakku. 





Badan dah penat...lepas solat Maghrib saya tengok Aufa dah berselimut atas katil...aik! Baru nak suruh dia mengaji...hurmm..takpelah...biarkan aje dulu.  Aufa Irdina kalau dah tidur...gamaknya memang payah la nak kejut dia. Sudahnya...sampai ke tengah malam still tak bangun lagi. Hurmm...memang Aufa kena bangun awal sikit la esoknya...homework tak siap lg...


Buat muka sengal lagi...hahaa


Tengah lena tidur...sayup2 terdengar suara Aufa. Mula2 tu macam dia bercakap dengan Baba...saya tengok Baba macam tak layan ajer...maklum la orang tengah lena...mamai ler...yg saya dengar..Aufa kata taknak pergi sekolah hari ni sebab homework dia tak siap lagi...Saya tengok jam...4:30 pagi...aduhhh...dah la saya selalu je tidur lewat...menunggu semua lena barulah saya boleh lena...Mak kan...macam gitu la...malam td saya tidur pukul 1:30 pagi...bermakna baru 3 jam saya dapat tidur...mana cukup! 


Saya suruh dia buat jg homework tu..tapi dia kata dia tak reti buat...siap merayu kat saya..."boleh la Ma...sekali jer...Aufa taknak pergi sekolah hari ni"...tak semudah itu nak oi!! Pasal tak siap homework awak taknak pergi sekolah yea..Dan Mama dia yang garang ni jugalah yg bangun n ajar dia siapkan homework Matematik. Naik juga temperature bila susah sgt dia nak faham n buat. Dah la kita ni tgh menahan mengantuk lagi...sampai ke subuh dok mengadap Aufa siapkan homework. Sabar ajelah!


Segarang-garang n setegas-tegas Mama...akan sentiasa sanggup bersengkang mata demi anugerah cinta terindah. Tapi, bila ditanya kenapa Mama garang...pandai pula Aufas jawab..."kalau Aufa n adik2 buat silap, sepahkan barang, bergaduh...sebab tu la Mama marah"...haa tau takpe! :p




Mama sayang sangat anak2 Mama ni...kalau Mama ada salah silap pada Aufas...Mama minta maaf yea.... :(

Facebook Comment Source : Saya Khai, Jadi?

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...