AufaZanKi

My photo
Special Thought For The Super Special Persons In My Life

Friday, January 3, 2014

2014 : Dua Aufa dah sekolah!


Ahlan wa sahlan 2014!!!

Azam????

Actually...saya takde azam tahun baharu...

Sebab...azam saya tak menentu...bila ada sesuatu yang perlukan keazaman dan kesungguhan..masa tu la saya berazam...tak pernah fokus pada azam tahun baharu

Bila kita niat nak achieve sesuatu..itu lebih kurang macam azam la kan..

Apa pun...semoga perjalanan hidup saya, suami dan anak2 lebih berpaksikan kepada akhirat

Itu sahaja azam dan niat yang ada

Strive for excellence!!!

Inshaa Allah...



Kreativiti Baba..I'm his LOVE...n he is my HEART... ;)



Tahun ni...dua Aufa dah sekolah...

Aufa Irdina dan Aufa Qistina




Masing-masing excited nak sekolah sama-sama

Sampaikan semua kelengkapan sekolah pun sama






31/12/2013 , hari Selasa lepas

Aufa Qistina ada orentasi

Masa tu juga ada exam untuk tentukan kelas

Dekat sekolah tu...ada dua kelas

Kelas pertama untuk anak2 yg bijak pandai

Kelas kedua untuk anak2 yang bijak pandai juga..cuma kurang sikit daripada kelas pertama...*kesian pulak nak cakap kelas tak pandai*




Cer tengok gambar kat atas ni

Anak2 lain busy menjawab...Aufa Qistina...hurmmm...boleh ajer awak menjengah kat Mama n Baba yea...

That's why cikgu tak  bagi parent bersidai tepi tingkap kelas...takut anak2 rasa terganggu...

Saya tahu...Qistina tak boleh nak jawab soalan2 tu...

Qistina belum mampu membaca dengan lancar lagi...

Sedih la juga masa tu...kesian tengok dia...

Nak buat guana...bila Mama suruh belajar membaca...Adik selalu mengelat..kan dah lambat...

Takpelah adik...Mama akan sentiasa ada di sisi adik...kita usaha lagi yea...




Semalam... 2/1/2014...Khamis...

Aufa Qistina ditempatkan di kelas 1 Siddiq

Kelas kedua...

Aufa Irdina ditempatkan di kelas 2 Fathonah

Kelas pertama...

Alhamdulillah 'ala kulli haal




Actually, ada kisah lucu berlaku di sekolah semalam

Saya dah pesan awal2 dgn Aufas...masa rehat nanti sama-sama...adik tunggu kakak...

Masa rehat tu...saya datang menjenguk diorg...first day kan...kena la pantau...Qistina baru first time...kesian kat dia nanti...

Saya sampai dalam pukul 10 pagi...diorg rehat pukul 9:45 - 10:15

Otw nak ke kantin...terdengar suara Aufa Irdina dari jauh...

"Mama...Aufa cari Adik..tapi Adik takde.."

Muka Aufa pucat lesi...macam nak menangis pun ada juga...

Nasib baik saya cool time tu...saya ajak Aufa cari Qistina dekat kantin

Sekali......dari jauh saya nampak Qistina tengah sedap menyantap nasi ayam dengan member dia

Ek eleh adik ni!!! Selamba ajer dia...macam tak bersalah jer...Mama bekalkan roti telur taknak makan ei!

Beza dengan kakak dia dulu...awal2 tak reti nak membeli dekat kantin...

Kesian Aufa...tapi dia bagus...tak lupa tanggungjawab sebagai kakak...

Lepas makan..dia bawa adik dia pergi toilet..sebab adik dia tak tahu kat mana toilet! :p

Well done Aufa Irdina!!!



Aufa Qistina dalam kelas...

Kashfina ni friendly juga orangnya...ingatkan shy2 cat macam kakak2 dia dulu....hehee

Aufa Irdina makan roti telur yg Mama masak...favorite Aufa selain spaghetti

Budak bertuah! :p

"Adik lapar..." 



Hari ni...saya tunggu dekat rumah je la

Qistina pun dah cepat adapt dengan suasana sekolah

Hopefully everything goes well

Hujan pulak pagi ni...pagi Jumaat yang berkat



Facebook Comment Source : Saya Khai, Jadi?

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...