AufaZanKi

My photo
Special Thought For The Super Special Persons In My Life

Wednesday, June 1, 2011

isteri sepenuh masa

Actually saya pernah bercita2 untuk bergelar isteri sepenuh masa. Eh! Macam pelik juga bunyinya kan..errr ada ke istilah tu? Isteri sepenuh masa yg saya maksudkan adalah suri rumahtangga sepenuh masa. Masa zaman sekolah menengah dulu itulah salah satu cita2 saya..selain nak jadi polis (cita2 masa darjah 6) dan selain nak jadi cikgu (cita2 pilihan ramai). Dan saya beristiqamah dengan cita2 murni nie hinggalah ke zaman universiti. Tapi bukanlah niat saya nak kahwin cepat..nak kena bambu dengan mak abah?? Huhu...Saya masih ingat lg ada sorang kakak masa di UIA dulu pernah bertanya ttg cita2 saya..then saya juz be sincere..kaget jg la kakak tu coz katanya first time dia dengar ada yg bercita2 macam saya. Yelah...berhempas pulas belajar tapi hanya nak duduk di rumah jaga suami dan produce anak2..hmmm ntahlah..time tu saya fikir alangkah indahnya kalau dapat merealisasikan cita2 saya ni. And now...you see...Allah itu Maha Mendengar dan Maha Pengasih lagi Maha Pemurah. Tanpa saya rancang,akhirnya tercapai juga cita2 itu. Walaupun saya terpaksa berhadapan dgn pelbagai dugaan, menepis setiap kata2 yang langsung tidak memberi semangat..namun kugagahkan jua. Tapi zaman sekarang semuanya perlu ada DUIT. Itu yg merisaukan saya. Saya sayangkan kerjaya saya sekarang..namun haruskah selama2nya begini. Hidup makin lama makin mencabar..kos juga makin melonjak2..anak2 makin menghampiri zaman persekolahan...semuanya memerlukan kos...adakah saya perlu berkorban untuk kesekian kalinya? YES, I WILL SACRIFICE EVERYTHING...YES, I DO....

Facebook Comment Source : Saya Khai, Jadi?

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...