AufaZanKi

My photo
Special Thought For The Super Special Persons In My Life

Tuesday, July 24, 2012

Bila mereka berpuasa : Episod Kantoi!

*sila baca tajuk di atas dalam tonasi Upin Ipin*

~>_<~


Kisah semalam la ni

Pasal budak bertuah berdua tu la

Hari ketiga berpuasa

Meaning to say...akan ada 30 cerita la ni

Adoiiii

*adakah anak anda juga begitu?*





AUFA QISTINA

Bila tiba waktu saya nak suap Aufa Kashfina makan...

Secara automatik Qistina akan berubah watak

Dari 'happy go lucky' menjadi 'happy go cranky'

"Adik taknak puasa la macam ni!"

"Laaa kenapa pulak?"...saya dah boleh agak dah ni

"Kakak tu...taknak main dengan Adik!"

Time tu Aufa Irdina tengah main game...of course la dia taknak!

Aufa Qistina pun mula la merengek..menangis..membentak

Aduhaiiii....jam pun dah pukul 2 petang

Bagi jer la dia berbuka puasa

Senyap terus!

Emosi pun serta merta bertukar!

**saqqqqitttt hati!!!!**

Baru jer plan nak drag sampai jam 3 or jam 4

Failed!

Anyway...congrats Adik!

Alhamdulillah...






AUFA IRDINA

Bila Adik dah dapat berbuka

Dia pulak buat muka

Terpaksa la saya gunakan ayat penawar ni...

"Aufa kan nak dapat banyak pahala...semalam Aufa dah dapat kan...hari ni kena la puasa penuh lagi"

Memang mujarab!

"Aufa dapat banyak pahala kan Ma...Adik dapat sikit jer"

"Ma...petang ni kita nak berbuka dekat mana pulak?"

Wah!..

Dalam jam 5 Aufa2 request nak main dekat luar rumah

Mula2 tu saya memang tak bagi...

Takut Aufa Irdina excited berlari-lari nanti...terus nak berbuka puasa pulak!

Aufa Irdina beria yakinkan saya yg perkara itu takkan terjadi

So...saya pun benarkan la diorang main

Tak lama lepas tu

Adik masuk nak minum air...

Aufa pun masuk sekali dan tanya

"Mama...pukul berapa kita nak berbuka ni? Aufa dah haus"

Kannn...instinct saya tak lagi fail setakat ni!

Jenuh pulak nak explain

"Mama...Aufa nak berbuka pukul 6 nanti tau..Aufa dah haus ni"

Terus saya ajak dia solat Asar

Saya pun time tu agak longlai juga la

Masing-masing dah brgelimpangan 

Telena la juga sekejap

Bila saya tersedar...saya tengok Aufa takde

Tengok jam dah pukul 6:15 

Saya terus bangun n pergi ke dapur

Kantoiiii!!!!

Aufa Irdina tengah mengadap peti ais sambil pegang botol twister oren!

"Aufa dah minum ke?"

"Aufa haus...tak tahan..."

Selamba jer dia jawab...

Errmmmm takpelah gitu!

Nak buat macamana kan..

Hari ni...taknak bagi dia main dekat luar lagi!



Facebook Comment Source : Saya Khai, Jadi?

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...