AufaZanKi

My photo
Special Thought For The Super Special Persons In My Life

Monday, July 23, 2012

Bila mereka berpuasa...




Hari pertama berpuasa

Setakat pukul 11 pagi jer

Itupun masing-masing dah buat muka

Itulah...kejutkan masa sahur taknak bangun!

TAPI

Saya tak paksa pun Aufa2 untuk memaksa diri mereka untuk berpuasa

Yang penting bagi saya...biarlah mereka kenal dulu apa itu Islam

Perkara pertama yang saya tekankan kepada mereka sejak awal lagi adalah solat

Semestinya saya amat berterima kasih kepada produksi Upin Ipin

Sebab...Aufa2 banyak belajar tentang banyak perkara termasuklah mengenai solat dan puasa

So...bertambah senang la tanggungjawab saya

TERIMA KASIH UPIN IPIN!

(*¯︶¯*)




Hari kedua berpuasa

Alhamdulillah...senang pulak kejutkan Aufa2

Tapi..makan sikit jer

Tak biasa lagi...it's okay...

Aufa Qistina terus tidur semula lepas sahur

Pening...katanya...

Aufa Irdina mula-mula tu nak tidur juga

Saya ajak dia solat Subuh sama-sama

Alhamdulillah...Allah permudahkan urusan saya pagi semalam

Allah bantu saya dengan melembutkan hati Aufa2

Terima kasih Ya Ilahi...



Menjelang tengahari...dah petang pun time tu

Around 2 pm

Ada orang mengamuk!




Dah tak tahan sangat la tu

Buatkan susu...suapkan nasi

Terus ceria dan segar!

CONGRATS AUFA QISTINA!

Mama allow it and appriciate your effort

Luv you!

♡♡♡


Sorang tengah makan...sorang lgi tengah bertahan...sambil tengok Barbie Thumbelina


Aufa Irdina cuba bertahan...

Eventhough ada juga minta nak minum susu

Cepat2 saya ingatkan..."Aufa kan puasa"...

Alhamdulillah...Allah grants her with strength and effort

I'M SO PROUD OF YOU MY DEAR AUFA IRDINA!

Aufa said..."Aufa dapat banyak pahala sebab Aufa puasa penuh"..

Pengaruh Upin Ipin betul!

Never mind...I'll allow it!


Spider in the house! Menu kami semalam...berbuka dan sahur...


Hari ketiga berpuasa

Sahur pagi tadi

Aduhhh!!!!!

Susah betul nak kejut Aufa Irdina

Dah habis ayat dah guna

"Aufa kata Aufa nak pahala banyak...kena la sahur kan.."

Baru la dia celik!

Tapi still taknak bangun...

Sampaikan saya bawa susu ke dalam bilik

Punya la nak suruh dia sahur

Then baru dia nak keluar

Fuhhh!!!!!!

Wajib bersabar!

Aufa Qistina steady...senang jer nak kejut dia


Muka kelat jer memasing...

Apa pulak la cerita hari ni yea????

Ada lagi 27 hari ni....

Moga dikurniakan kesabaran yang tinggi kepadaku...

Tahun kelima berpuasa dan menyusukan

Dengan keadaan rumah yang *taksanggupkumelihatnya*

Tension seyyy!!!

Family pulak jauh nun di Melaka

Bak kata Aufa Irdina..."Bila kita nak pindah Ma? Aufa dah lenguh duduk kat rumah ni"

Hehee...kalau Aufa dah lenguh...Mama ni dah nak pitam dah ni tau!

Facebook Comment Source : Saya Khai, Jadi?

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...