AufaZanKi

My photo
Special Thought For The Super Special Persons In My Life

Thursday, February 7, 2013

Semalam dan hari ni...

Semalam...pagi semalam...

Ok jer Aufa Kashfina beriang ria dengan saya


pandai baca ke? hehee...ehhh saya ni memang suka snap gambar..dah beribu2 dalam phone..syg nak delete..


Sambil melayan mata yang mengantuk kesan daripada makan ubat selesema

Kashfina macam gitu la...sambil tengok tv...mulut menyanyi...bercakap...

Tengah malam pun sama ajer..suara tu kalau slow takpe...aduiii bikin malu jer dengan abang2 macho UMP...nasib baik cuti sem. sekarang ni...hehee

Memang best melayan dia...such a funny and cheeky girl

Kalau nak tahu..muka n karektor Kashfina memang sebijik sebotol macam kakak Aufa Irdina


macamana la 'saya' boleh bertukar jadi 'sayur' ni Kashfina...hahaa



Tup tup (maksudnya tiba-tiba).... (*~*)

Tengahari semalam...dia mengadu sakit perut

Alamak! chery-berry la pulak

Badan pun panas

Aduh!

Last week dah demam...takkan nak demam lagi...risau betul la..

Mula2 plan nak bawa dia ke klinik lepas fetch Aufa Irdina

Tapi...tak jadi...sebab...



tengok tu..punya la saya genggam steering...selalu pegang sebelah tangan jer...walaupun tak digalakkan...


Hujan lebat sangat semalam

Saya memang kalah kalau kena drive time hujan

But I have to...Baba takde since hari Isnin lagi..ada kursus music di Bently...Jumaat malam baru sampai rumah kot...insha Allah

Dah la hujan lebat...jalan pulak jenis yg menakung air...ntah la jalanraya di Kuantan ni...banyak sangat yg rosak..

Itu yang membuatkan saya menangis masa drive semalam...pergi dan baalik pulak tu...yg teruknya masa otw balik la...

Macam2 yg saya fikir...n macam2 doa sy baca...syukur sangaat semangat saya berjaya mengatasi ketakutan yg ada...lebih kurang macam fear factor la...so boleh jadi juara la kiranya kalau join fear factor...hahaaa statement tak boleh blah! ;p 





Menjelang maghrib, Kashfina makin lemah

Firstly sebab chery-berry, secondly sebab dia taknak makan n taknak minum susu

That's why badan dia lemah

Bila perut kosong...mula la muntah-muntah..

ORS pun tak membantu untuk mengembalikan tenaga dia

Memang penat sangat semalam...tak menang tangan...mana nak layan Kashfina yg merengek sebab tak selesa..mana nak layan Amnina yg nak BF n tidur

Dah la saya tak ambil apa2 supplement

Dah 2 minggu tak makan apa2supplement...sejak spirulina elken dah habis..pastu tak beli2...terus tak makan apa2...LD Venus ada tapi takut nak makan..macam tak sesuai dengan badan sy

So, sekarang ni yg ada adalah semangat saya yg kental n kesihatan saya yg Alhamdulillah masih dilindungi daripada sebarang penyakit...moga terus dilindungi hendaknya...aameen






Sampai ke tengah malam Kashfina masih lagi tak selesa...muntah n chery-berry

Saya ni apa lagi yang ada selain air mata

Menangis aje la...risau punya pasal

Rasanya macam nak bawa aje Kashfinaa pergi klinik tengah malam semalam

Tapi...memikirkan jarak dan anak2 yg lain...n faktor keselamatan...tabahkan juga hati

Lepas dia muntah untuk kesekian kalinya tengah maalam tadi..saya buatkan dia susu

Ya Allah...punya la laju dia minum...haus n lapar sangat la tu...pity her

Lepas tu dia terus lena...

Saya...macam biasa laa...tak boleh nak lena...juz tidur2 ayam...kejap2 terjaga...



masih mampu tersenyum...



Hari ni...pagi tadi...

Lepas hantar Aufa Irdina ke sekolah

Saya terus bawa anak2 ke klinik al-Farabi di Jaya Gading

At first saya juz bagi mykid Aufa KAshfina saja

Tapi..lepas tu terfikir...better check Aufa Amnina juga

Becoz selesema dia still belum recover...plus dada yg berbunyi bila bernafas

Memang kekok sikit la...first time handle anak sorang2...syukur sangat masing2 sangat behave






Masuk bilik doktor...Amnina yg kena check dulu

Dah tak behave dah...sebab dah kenal orang..so takut la dia kn...

Doktor nak check jer dia nangis

Naik sikit suhu badan...maybe sebab terkejut n takut doktor tu makan dia...hahaa

Then, doktor tanya samada Amnina pernah kena athsma ke...issshhh takkan la kan...

Amnina tak pernah kena athsma...doctor said dari segi bunyi nafas tu macam nak kena atshma...tapi sikit jer...

So, doktor suggested untuk ambil nebulizer untuk legakan salur pernafasan Amnina

Hmmm...inshaa Allah saya yaakin Amnina bukan kena athsma

Doakan yeaa...



saja letak pic ni...nampak comel sangat Amnina tidur peluk teddy bear...ada la nampak girlish instead of boyish...hehee



Bila tiba turn Kashfina untuk di-check

Sama jer  anak2 saya ni...takut orang!

Tapi Kashfina tak nangis...dia juz peluk saya jer

Kashfina ok..tak kuat sangat chery-berry tu

Saya tanya juga pasal rotavirus

Doctor said...rotavirus tak merbahaya...dalam 2-3 hari boleh sembuh dngan rawatan

Tanya juga pasal pneomonia

Mana la tau kan...kita ni kalau boleh nak cegah awal2

Alhamdulillah..setakat ni belum ada tanda2 pd Kashfina n Amnina

Mudah-mudahan begitu la hendaknya...aameen




Anugerah Cinta Terindah...


Setakat tengahari ni...nampaknya Kashfina dah boleh minum susu, minum milo, main, lompat


So do Amnina..tapi dengan car dia laa..merangkak, berdiri, menjerit

Sekejap lagi makan ubat...

Ok bye!

Facebook Comment Source : Saya Khai, Jadi?

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...