AufaZanKi

My photo
Special Thought For The Super Special Persons In My Life

Tuesday, February 5, 2013

Sinar

tahi lalat bawah bibir makin jelas kelihatan...
 
 
 
Selain berjiwa kental

Satu lagi motto hidup untuk 2013 adalah

"Alah bisa tegal biasa"
 
Poyo tak???
 
(*~*)
 
 
 
 
 


Bukanlah bermaksud sebelum ni jiwa saya lemah

Cuma saya rasa saya perlu perbaiki kondisi diri

Fizikal, mental & spiritual

Saya perlu menjejak dan menerjah sinar

Agar tidak tersasar

Agar tidak tertinggal





Langit awal pagi Jumaat...indah ciptaan Tuhan



Sepanjang masa saya berfikir

Bertelagah dengan diri sendiri

Mana yang perlu...mana yang baik

Untuk diri dan famili
 
 








Saya perlukan sinar yang terang

Buat penyuluh sepanjang jalan

Sinar itu sentiasa ada

Selagi saya percaya akan kewujudannya







 
Secerah langit membiru
 
Begitulah diharapkan hidup ini tercorak
 
Namun, siapa kita di sisi Dia?
 
Hanyalah hamba yang perlu meminta
 
Jadi..selayaknya kita dijui
 
 






Diuji ketika susah dan senang

Cukup menjadikan kita hamba
 
Namun, di setiap ujian yang menimpa
 
Sinar itu sentiasa ada
 
 
 
 
 
Biarpun di kala kelam

Sinar itu tetap menemani

Memimpin dan menuntun kita

Agar kita tetap setia

Berpaut pada sinar itu
 
 
 
 
bersama-sama menerjah sinar...
 



*kudambakan sinarMu Ya Ilahi...*


Facebook Comment Source : Saya Khai, Jadi?

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...