AufaZanKi

My photo
Special Thought For The Super Special Persons In My Life

Sunday, July 17, 2011

saya semakin slim!

Lately...selalu jer baca posting tentang KURUS. Sana sini sibuk menguruskan badan. Dan posting2 yg berkaitan dengan aktiviti 'kurus-mengurus' of course la menarik perhatian saya............sebab saya pun dalam mode yg sama! Heeeeee.....Lebih2 lagi baru lepas bersalin...confirm badan nie still under contruction.....but available to be explored.......muahahahahaha....

Betul nie...tak tipu!!! Saya semakin kurus!!!! Belum betul2 kurus....tapi sudah nampak improvement....oh sukanya!!!!


Alkisahnya, balik jer dari Melaka awal bulan Mei lepas...terus selongkar semua baju2 yg dipakai sebelum pregnant dulu. Saja nak tengok...muat lagi tak...hmmmm kecewa juga la time tu coz banyak baju yg dah tak muat...muat sebenarnya tapi kalau pakai juga jadi fit la...so akan nampak la semua benjolan2 yg ada di tubuhku ini....kan tak elok di pandangan mata tu....adoiiii sadisssss!!!!

3 bulan lepas...saya try pakai jeans nie...tak muat!!!! Tang pinggang tak boleh nak button!!! Puas kempiskan perut still tak boleh. Kecewanya la time tu...baru admit yang saya semakin kembang....huwaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!! [sebelum nie perasan slim la tu...padan muka!!!]

Selang 2-3 hari, saya try pakai lagi jeans nie...perkara yang sama berulang lagi...still tak boleh nak button. Dia ingat tanpa buat apa2 boleh slim la dalam tempoh 2-3 hari! Forget it!. Masalah saya nie....tak sabar2 plus tak menyempat2...usaha habuk pun tarak...sebok nak menerai jeans yang sah2 dah tak muat! Aduh!!! 


Selepas sebulan berlalu...bulan lepas...try lagi sarung jeans nie. Kecewa lagi..... :( Terasa mau nyanyi lagu Berhenti Berharap....;p


Petang tadi....tetiba jer terasa ingin mencuba sarung jeans itu....saya memang seorang yang tak pernah serik...ok...dengan penuh debaran menyarung jeans BUM itu...sengal jer kan!...

Hah!!!! Dah boleh button??? Ohhh saya dah kurus!!!! Terasa mau melompat2 macam kanak2 ribena!!! Terus bagitau dia...."Baba..Mama dah kurus!  Dah boleh pakai jeans ni"....Dia senyum jer...issshhhh jeles la tu...cakap dalam hati....;p

Dalam kereta tak puas hati, cakap lagi.."Syg dah kurus..."...mengharapkan respon positif dia. Senyum lagi....arggghhhh!!!! Anggapkan saja dia jeles sebab dia belum kurus!!! Hahahah sorry Baba....

Baru lepas tanya dia, again....(tak puas hati selagi dia tak kata YA)..."Bang, syg kurus tak?" Dia senyum...saya tanya lagi..."Bang...syg kurus tak?"...sambil senyum dia jawab.."kurus...kurus tang muka"...SEE!!!! obvious sgt tahap jeles dia uolzzz!!!!! {takpe la abg...memang betul pun..kalau syg kurus memang nampak tang muka...baru la nampak dagu syg yg berlekuk nie...kannnnnnnnnn}

Sebetulnya, Kashfina yang banyak membantu Mamanya untuk slim. Yelah...dia memang kuat breastfeeed...kerap pulak tu...badan dia kan kusss semangat...that's why dia lebih kerap bf....well done Kashfina!!! Keep up your very good work to make your Mama slim like princess! ;)

sempat jeling lagi tu...comel!!!!

p/s : 'ter'panjang pulak posting ni...asalnya nak citer sikit jer...meleret2 pulak! Heeee

Facebook Comment Source : Saya Khai, Jadi?

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...