AufaZanKi

My photo
Special Thought For The Super Special Persons In My Life

Tuesday, August 16, 2011

16 Ramadhan 1432H

16 Ramadhan dah hari ni...semkin menghampiri 10 malam terakhir Ramadhan. Malam-malam terakhir ni la kita kena struggle beribadah. Bukan bermaksud malam-malam yg lain kita tak perlu struggle...tapi 10 malam terakhir Ramadhan sangat istimewa, yang mana terdapat satu malam yang lebih baik daripada 1000 bulan....malam lailatul qadar.

 

Sebenarnya, di bulan Ramadhan ni la kita boleh nilai diri masing-masing. Maklum sajalah...apa pun sikap kita dan apa pun yang kita lakukan totally datang dari diri kita sendiri..iblis dan syaitan kan dirantai 30 hari...yang ada hanya nafsu kita semata-mata. Bila kita melakukan perkara2 yang tidak baik atau jika kita mempamerkan sikap2 negatif..tentunya kita sudah terpengaruh dengan godaan syaitan hingga ianya sudah sebati dalam diri kita...sukar untuk dikikis. Jom muhasabah diri...koreksi diri...untuk diri sendiri dan insan2 sekeliling kita.

Sekarang ni kita makin busy....busy dengan persiapan nak menyambut ketibaan Syawal. Pulak tu baru dapat bonus...lagi la busy! Kan........errmmmm saya tak tujukan pada sesiapa...tujukan pada diri sendiri jer....ada yang 'sama dengan' ke???? ;) Kami belum ada preparation lagi ni...baju pun tak beli lagi...before this dah cuci mata tapi tak berkenan la pulak! Haih! As usual...bersederhana itu yang terbaik. Ukur baju di badan sendiri.

****Tudung baru dah ada 6 helai.....Baba beli di Kelantan. Pandai dia pilih tudung...sampai 6 helai pulak tu...maklum la isteri dia ni dah bertahun2 pakai tudung yang sama je kan...nak beli pulak di Hajaba...high demanding! ;p Anyway...thanks a lot Baba! Nanti kita pergi Hajaba pulak ye! *wink*...

Sebenarnya....saya masih dilanda demam selsema. Dah tiga hari...hari ni better sikit rasa badan...tak pening. Moga terhapuslaah dosa2 kecilku...ameen. Manusia ni kan...bila ditimpa musibah barulah nak minta tolong dari Dia. Time senang...sihat...lupa Dia. Bila nak sedar diri ni...errmmm tapi sebenarnya setiap masa kita kena ingat Dia...sentiasa bersyukur bila sihat dan beroleh kesenangan, sentiasa redha bila diuji dengan dugaan. 

kena seimbang...barulah kita sedar diri dan sedar ruang yang kita ni sebenarnya meminjam dan menumpang



Facebook Comment Source : Saya Khai, Jadi?

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...