AufaZanKi

My photo
Special Thought For The Super Special Persons In My Life

Wednesday, August 17, 2011

McD lagi...Solat & Shopping di ECM

PART 1

Hari ni terlepas sahur. Terjaga jam 6.30 pagi...Alhamdulillah terjaga...kalau tidak...confirm terlepas Subuh...haih!

Hari ni berbuka puasa dengan nescafe panas, then makan nasi berlaukkan ayam masak kurma. Lepas solat maghrib...minum horlicks pulak! Itu jer menu kami hari ni...plan nak beli kuih di bazar..tapi ntah la..dah sampai ke Jaya Gading...pusing semula n terus balik rumah..................

masak kurma adalah feveret saya...hari ni masak ayam kurma...petang td Aufa2 makan sampai 2x tambah, lepas maghrib pun makan lg...siap puji Mama..."Mama masak sedap la.." Thanks sayang...sapa lg nak puji Mama kalau bukan kamu kan...hehehe


Semalam, kami berbuka puasa dengan Mc Donald....menu terlewat. Plan asal lain sebenarnya..takpela drive thru mudah sikit. Macam biasa menu kami lebih kurang sama jer setiapkali makan McD...saya GCB (feveret saya semuanya limited edition...tak sabar nak makan prosperity bulan 12 ni), Baba Big Mac (or Big n Tasty), Aufa Irdina nugget (menu tetap), Aufa Qistina fries (menu tetap juga). Port kami depan Royal Golf Club, Taman Teruntum...awal-awal Aufa Qistina dah pesan..."jangan pergi laut!"...dia takut bunyi burung apa ntah!


PART 2

Lepas berbuka puasa...around 7.40 pm kami bergegas pergi ke East Coast Mall (ECM) untuk solat Maghrib. Of course la naik kereta...kalau jalan kaki ECM dah tutup baru kami sampai! Hehehe...joking! coz kami ternampak ada sorang pakcik ni jalan dari TC menuju ke mana pun kami tak tahu..arah bandar la...kesian sungguh...bersyukur la dengan apa yang kita ada walaupun tak semewah orang lain...

Mak aih!!! Punya la ramai yang solat di surau ECM..padat n sendat! Sampai nak ambil wudhuk pun kena queue! Saya dengan bawa Aufa3..terpaksa menyelit-nyelit cari port yang sesuai untuk Aufa3 duduk sementara meunggu saya solat. Alhamdulillah...Aufa Kashfina tak meragam & tak menangis langsung...rilex je dia atas pangkuan kakak.

kakak yang sangat PROTECTIVE

Kakak yang sangat LOVING



PART 3

Lepas solat, kami pun meneruskan agenda utama kami...shopping baju raya! Mula-mula nak cari baju Aufa2 dulu..dugaan sungguh la bawa anak2 ni...menduga kesabaran! Aufa Qistina suka color hijau...ternampak pulak ada baju kurung kain cotton color hijau tua. Memang cantik...sangat cantik! Saya pun berkenan...n memang suit dngan Adik. Bersulam2...bermanik2...moden la sikit kan...Adik dah aim baju tu. Perangai Adik...kalau dia dah suka satu2 barang tu...don't ever2 say no to her, or pandai2 nak alih attention dia...forget it! Tak makan pujuk budak tu..haih! Dia nak juga..dia nak juga! Bukannya kami taknak belikan...tapi ada satu masalah...harga baju tu....aduhaiiiiii...RM179 nett!!!! No discount! Habis tu...baju kakak dia tak payah beli??? Baju adik dia??? Baju Mama dia??? Baju Baba dia??? Haaaaa kalau beli dua...kan ke dah mencecah angka 300 hanya untuk 2 pasang baju kanak-kanak?

Puas memujuk dia...menangis nak baju tu jugak! Kakak dia yang selama ni dok pujuk2 dia pun tak jalan gak! At last...Baba dapat idea. Bawa diorang makan aiskrim di Baskin Robin...n saya pergi cari baju sorang2.  Baru la happy anak syurga tu! Alahai...Saya pun pergi la meround ground floor ECM. Cari punya cari...jumpa juga la yang berkenan di hati. Baju untuk Aufa berdua tu mencecah RM150...lagi cantik dari baju kurung hijau tua tu. Lagi moden...coz yang saya beli tu baju kurung moden! Hehehe...sorang color hijau, si kakak color ala2 peach la..takde color purple (dia minat purple..sama dengan Mamanya). Yang penting, berbaloi2! ;p

Baju untuk saya...alahai...minat color lain beli color lain! Lomah den! Actually tema kami tahun ni adalah rainbow...ikut favorite color masing2. As for me...my favorite color is........macam template blog saya ni la...purple & putih. Tapi kan....saya beli baju color hijau! Tu yang lemah tu...saya kureng sikit color hijau ni...tapi disebabkan dah lama sangat pusing2..Baba pun dah buat muka kan...saya pun grab jer la yang mana cantik n actually ada dua choice...satu lagi color oren. Oren saya suka juga compared to green. Yang menjadi masalah pada baju oren ni adalah...coraknya terlalu abstract n saya prefer yang plain...suci gitu! Yang hijau tu plain. So saya serahkan pada yang pakar. Baba said...ambil yang hijau. Mamang berat hati nak pilih color hijau...tapi selalunya pilihan Baba adalah tepat. So, bayarlah RM170...baju butik Alfina katanya...mahal kan...taapi dah beli...nak buat macam mana...;p

Balik rumah masing2 pakai baju yang dibeli. Kakak punya ok..Adik punya besar sikit...taknak buka pulak tu...dia cakap..."Kejap ei Ma...Adik dah raya dah". Bukan main budak bertuah tu! Kakak juga yg baik...cepat2 nak mandi...coz tak sabar nak pakai panties Barbie yang baru...adoyai! As I told you before...pilihan Baba memang tepat. Tak menyesal saya ambil baju hijau tu...cantiknya la!! Tak sabar nak raya! Hahaha tak boleh blah Mama budak ni! ;p

Yang belum beli...baju Aufa Kashfina n jubah Baba. Tudung pun macam takde jer nie...isshhhh selagi belum raya selagi tu tak cukup2! Dugaan........

Facebook Comment Source : Saya Khai, Jadi?

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...