AufaZanKi

My photo
Special Thought For The Super Special Persons In My Life

Wednesday, August 24, 2011

5 hari lagi....

..but when Ramadhan is over..they will come back... ;(

5 hari lagi...akan berakhirnya bulan maghfirah, bulan barakah, bulan yang diturunkan al-Quran, bulan yang terdapat pada salah satu malamnya malam yang lebih baik daripada seribu bulan. Bulan yang diwajibkan berpuasa bagi yang melepasi syarat2 wajibnya...yang menjadi tunggak utama rukun Islam. Itulah dia bulan Ramadhan al-mubarak...bulan yang membezakan antara yang beriman dengan yang benar-benar beriman. Yang lebih istimewanya...di bulan Ramadhan kita semua bebas dari belenggu Syaitan laknatullah 'alaih....syok kan! Memang terasa kelainannya...



5 hari lagi...Syawal akan menjelma. Bulan meraikan kemenangan insan-insan yang telah berpuasa dan beribadah di bulan Ramadhan. Itulah salah satu tanda kasih dan sayang Allah Taala kepada hambaNya. Memberi sebaik-baik ganjaran kepada setiap amal ibadah yang dilakukan, walaupun ada ketika amal ibadah yang dilakukan itu tidaklah sesempurna ganjaran yang dikurniakan. Maha suci Allah....


Teruskan pencarian....teruskan amalan...teruskan hingga ke akhirnya. Moga segala amalan kita mendapat sedikit ganjaran istimewa daripada Yang Maha Esa.

Saya tidak terlalu mengharap dipertemukan dengan malam al-qadr...kerna saya tahu saya masih belum layak untuk itu. Namun saya amat mengharaapkan agar saya mendapat sedikit tempiasnya...yang mana saya mengharapkaan segala permintaaan saya dimakbulkan olehNya. Moga Dia memakbulkannya...ameen.

Facebook Comment Source : Saya Khai, Jadi?

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...