AufaZanKi

My photo
Special Thought For The Super Special Persons In My Life

Friday, August 12, 2011

Sambungan entri semalam...

Dah baca entri semalam?
Ni nak sambung cerita
Tentang Kashfina
Yang dijangkiti kudis buta

Fina ada sebelah saya ni..tengok la tu...sedang enak dibuai mimpi  indah...;p

Awalnya
Saya tak jangka yg anak2 (Aufa2 juga) akan dijangkiti kudis buta
Becoz saya pun tak tau macamana rupanya kudis buta
Hinggalah kami bawa Kashfina ke Klinik Pakar Kanak-kanak
Doktor la yang sahkan
Barulah saya tau serba sedikit tentang kudis buta
Yang disebabkan oleh sejenis kutu/hama
Parasit!!!!

Aufa kashfina yang paling teruk
Satu badan!
Nasib baik tak berjangkit ke bahagian muka

awal jangkitan
bahagian kaki teruk

Malam-malam tak lena tidur
Becoz parasit2 tu shif malam
Fina akan rasa gatal sangat
Kesiannya laa....

Doktor bekalkan cream

cream ni kena sapu sekali saja...seluruh badan kecuali muka
Cream ni pulak sapu tiap2 hari...3x sehari

Kena cuci n jemur semua yg bermaterial fabrik...ermmm tengok la tu..ada model tak berbayar menggayakan kasut kerja Baba

yg ni lawak! lepas sapu cream kena pakaikan Fina mitten so that dia tak masukkan jari dalam mulut. Alkisahnya since dalam pantang Fina mmg tak pakai mitten, so ingatkan tak guna lg la kot..bagi la semua mitten pd kakak di kg yg dah pun bersalin bulan lepas. Yg tinggal cuma booties jer...tengok la si Fina tu...siap pose lg dgn booties di tangan! hahahah..sorry sayang!

Kashfina rilex jer dia...tak meragam pun...I love you lah!!!

Tapi
Saya macam tak confident jer untuk terus sapukan cream Foban tu pd Kashfina
Fina still baby...n cream tu confirm ada drug or whatsoever
Macam tak bagus la pulak untuk baby 

So
Saya pun ambil alternatif
Tukar kepada ini

Minyak Kelapa Dara Dr Azimuth

Alhamdulillah...its work!
Tak sampai seminggu ruam2 banyak yg dah kering
Masa saya kena alahan teruk time preganantkan Fina
Perah juga guna VCO
Brand Bio Sofea
But VCO Dr Azimuth much better

tinggal parut jer..alahai kesian puteri Mama...takpe..kita teruskan guna VCO nie

Macam tu la penangan kudis buta
Or in english we call it scabies
Nak tau detailed tentang scabies
Baca di SINI

Cepat la sembuh anak2 sayang
Kakak2 Aufa dah ok
Tinggal sikit2 jer lagi


Errrmmmmmmmmmmmmm
Begitulah ceritanya.........

Nak pergi buatkan susu Aufa Qistina
Ayat dia nak minta saya buatkan susu:

"Mama..basuh la botol susu Adik tu"
Tak lama lepas tu dia cakap lagi:

"Nanti Mama letak air dengan susu dalam botol Adik tau"

Hahahahaha 
Baik punya taktik!

Kakak & Adik

Si Kakak demam pulak malam tadi
Saya punya berjaga malam setiap kali anak demam
Sampai terlepas waktu sahur n waktu subuh
Astaghfirullah....

Facebook Comment Source : Saya Khai, Jadi?

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...