AufaZanKi

My photo
Special Thought For The Super Special Persons In My Life

Wednesday, November 18, 2009

*sayup pandangan*



Hmmm dah 2 tahun lebih aku tinggalkan kareer aku sebagai guru. Malas dah nak cerita sebab musababnya...apa yg boleh aku katakan lagi...nasi yg kutanak akhirnya menjadi bubur..akibat tak pandai sukat air...:))) 

But now onwards...aku gembira dgn life yg begini. Jadi house manager..bukankah itu cita2mu izzan??? Hehehehe..itu mmg cita2ku...sejak di alam menengah lg...tp ada juga suara2 nakal yg telah dan akan berkata.."belajar tinggi2 sampai ke universiti..akhirnya ke ceruk dapur duduknya". Kadang2 aku terasa hati dgn org yg berkata sedemikian...kenapa mereka taknak letakkan diri mereka di tempat aku? dan kenapa mereka tidak boleh berfikiran seperti aku...frankly speaking..aku mmg sgt positive orangnya. And rajuk aku hanya sementara dan tiada dendam. Mereka berhak berkata dan menyuarakan pendapat...hanya aku yg akan menentukan jalan hidupku sendiri. 

Believe in Allah's wisdom....that's the key words. Let it be and let it go. Mula2 mmg kecewa sgt2...lama kelamaan perasaan itu bertukar menjadi redha dan akhirnya gembira dgn jalan yg dipilih. Itulah hikmah yg sebenarnya...yg menunjukkan Allah Taala sentiasa menunjukkan jalan penyelesaian kpd setiap masalah dlm hidup manusia.

"So..macamane dgn ilmu yg dah dipelajari?? Rugi la...menghabiskan duit mak abah jer...kalau dah tau nak jadi suri rumah..buat apa buang duit belajar tinggi2"...beginilah antara bentuk sindiran yg aku pernah terima...sungguh perit dan pahit kata2 itu..xde gula walaupun sedikit...Aku adalah graduan jurusan Bahasa Arab...anda fikirkanlah...apa kelebihan yg aku miliki dgn ilmu yg aku miliki ni...fikirkan...apa manfaatnya...huh...sekurang2nya ilmu aku akan membantu setiap kali aku solat, mengaji al-Quran...sekurang2nya aku telah mempelbagaikan kemahiran bahasa aku...dan yg penting aku dapat mendidik sendiri anak2 aku di peringkat penting perkembangan mereka..iaitu usia 1-3 tahun. Pada peringkat ini kanak2 melalui proses perkembangan otak yg sungguh pesat. Alhamdulillah...aku dpt melihat sendiri perkembangan anak2 aku dan mengajar mereka berbagai perkara. 

Kalau aku sendiri tidak bersikap positive...dan tidak mendapat sokongan dari yg tercinta...apa agaknya yg terjadi kan...aku bersyukur sgt2 dikurniakan suami yg sgt memahami dan byk membantu memulihkan semangatku...kini aku ingin bangkit dari kekecewaan lalu...aku ingin buktikan pd mereka bahawa aku bukan calang2 housewife...but i'm a house manager...hehehe...xpe la yer..motivate diri sendiri...kalau ada rezeki dan offer yg bersesuaian...InsyaAllah aku akan kerja...cuma buat masa sekarang aku ingin tumpukan sepenuh perhatian kapada puteri2 kesayangan aku tu...Aufa Irdina dan Aufa Qistina.








Facebook Comment Source : Saya Khai, Jadi?

2 comments:

shei said...

wallahhh..gud 4 u..life is easy..make it easy...

AufaZanKi said...

thanx..juz follow me..hahaha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...