AufaZanKi

My photo
Special Thought For The Super Special Persons In My Life

Monday, November 2, 2009

* IBTILAA' *

Assalamualaikum...entry kali ni adalah mengenai my hubby....:)


Selalunya lps hubby gie keja..around 7:45am aku da tercongok dpn laptop...AUFA2 mmg bgn lewat...hari ni lepas mengiringi keberangkatan hubby ke tempat keja aku sambung tido...ngantuk sgt2...terjaga jam 10:15am...itupun aufa yg kejut mama...hehe. Buat susu aufa...buka tv channel 613...aku pun terus menerjah laptop...buka fb...terus terpandang status my hubby...dia jarang create status... 

" LIMA kali kita cermerlang,tp klu hanya SEKALI terlingkup..yg sekali tulah akan dibantai habis-habisan.org yg menanti aku buat silap,sila lah buat kenduri mengutuk"

Terus segar mata yg layu ni...ishh kenapa pulak hubby ni..sebelum ni mmg hubby ade citer ttg masalah keja dia. Maybe hari ni dia tension...hmmm. Aku pun mula meligatkan fikiran dgn pelbagai andaian. At first...aku mmg xnak ganggu hubby coz i know him very much. Dia perlukan masa utk bersendiri...muhasabah diri kot...aku juz comment status dia je la..

" abg..knp ni? syg br jer online.. "bala tentera x cukup..dah nak suruh pegi berperang, bila kalah kena maki hamun"
 
Aku rasa maybe pasal konvokesyen student ump...coz hubby mmg pegang bahagian persembahan. Kata hubby ada yg tak puas hati ttg lagu yg dipasang semasa konvo berlangsung. Memang la hubby yg pilih lagu n dah present dlm meeting...xde pulak yg membantah. Bila tiba hari kejadian..macam2 masalah. Tulah...hubby kata muzik ni subjective...susah nak puaskan hati semua pihak. Aku tunggu comment hubby...xde pun...so aku beranikan diri call hubby. Manalah tau he needs my support...huh...i called him and he said..."nanti balik rumah abg citer...abg nak tenangkan diri jap..nak buat keja"...hmmm kan aku da ckp...dia x nak diganggu oleh sesiapa..padan muka aku...x sabar lg!!
 
"Aku...bila dia ada masalah...aku akan bermasalah...aku...bila dia sedih...aku pun akan bersedih...begitulah aku bila dia begitu" 

Lalu aku pun create status spt yg tertera di atas. Memang semua isteri akan jd mcm tu bila suami ada masalah...including me. Tak cukup dgn itu..aku pun comment lg kat status hubby...

" hmmm whatever happened...plz don't give up, bear in ur mind that we have HE to refer to...and u have me also...:) i love u more than others..."
 
Sebagai isteri..itu jer yg mampu aku lakukan...keluarkan segala kata2 azimat agar dia x rasa sendiri. Aku kesian betul kat hubby...dia adalah Pegawai Kebudayaan di sebuah universiti...kena handle macam2 program student, staff n universiti. And my hubby hanya ade seorg staff (b4 this ade 2 staff...sorang da dipindahkan ke unit lain). Bayangkanlah how he handled all those programs with 1 staff?? Dialah pegawai..dialah technician..dialah kerani..dialah kuli. Setiap kali hubby citer ttg keja dia..perkara nilah yg aku akan bebelkan. Yelah kan...nak buat macam2 program...tp staff xde...mau pengsan mcm tu...ntah la..aku tgk hubby asyik stress dgn keja...hmmm kalau aku pun sure lg stress...

" ALLAH TAALA IS THE BEST REFERENCE "



Facebook Comment Source : Saya Khai, Jadi?

3 comments:

Perempuan Kalis Peluru said...

sweet..
ish, buat adik tak sabar nak kawen..
hahahha..gatal kan??

itulah gunanya isteri kan??

AufaZanKi said...

ape pulak gatal...ok la boleh elak maksiat...;p

bf adik org rusia ei...hehehehe

Perempuan Kalis Peluru said...

erk......
heh..xske la gne word bf..kita gne si pengetuk hati..okey x??
(^_~)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...