AufaZanKi

My photo
Special Thought For The Super Special Persons In My Life

Monday, March 15, 2010

~*trauma*~

Sudah empat hari berlalu...namun masih tiada riak perubahan. Hati semakin risau...jiwa makin tertekan. Kadangkala terbit rasa kesal dan kecewa...namun segalanya telah tersurat...aku harus terima dengan redha...dugaan itu adalah tarbiyah terbaik dalam menempuh kehidupan di dunia...
" Ya Rahman Ya Rahim...ampunkan segala dosa hambaMu ini..Bantulah daku...leraikanlah segala resah dan kerisauan ini. Ya 'Aziz Ya Jabbar...pulihkanlah semangat dia...kurniakanlah ketenangan dalam dirinya...tenangkanlah hatinya...aku memohon rahmat dan 'inayah Mu Tuhan..."

" Sayang...tolong kuat semangat ok...tolong mama...jangan takut sangat. Mama, baba dan kakak sentiasa ada dekat dengan sayang. Tiada apa yang perlu sayang takuti melainkan satu...kita semua kena takut pada Allah Taala. Sayang mama sebelum nie berani...malah lebih berani daripada kakak. Tolong bina semula keberanian itu sayang...mama risau sangat....setiap kali sayang menangis ketakutan...mama rasa menyesal sangat suruh uncle tu potong rumput di rumah kita. Mama tak sangka sayang jadi takut sampai macam nie sekali..sayang jadi trauma yea... maafkan mama. Semuanya silap mama...mama tak prihatin...mama lalai...mama leka. Mama janji mama akan ikhtiar untuk pulihkan semula semangat dan keberanian sayang...dengan izinNya...sekali lagi...maafkan mama..."


" Sayang...terima kasih mama ucapkan kerana menjadi puteri yang amat memahami keadaan mama dan adik. Mama bersyukur kerana sayang sentiasa memberi semangat kpd mama setiap kali mama bersedih melihat keadaan adik. Mama juga amat berbangga memiliki puteri yang sedia belajar untuk menjadi seorang kakak yang baik, membantu adik dan sentiasa melindungi adik. Mama amat terharu...setiap kali mama menangis...sayang akan memujuk mama, sayang akan memeluk mama seolah2 sayang memahaminya. Sayang...terima kasih yang tak terhingga. Mama minta maaf kerana mama lebih menumpukan perhatian kpd adik sejak kebelakangan nie...mama harap sayang faham. Kamu berdua adalah segala2nya..."


Sekadar meluahkan apa yang terbuku di hati...sukar untuk aku melelapkan mata apabila memikirkan keadaan Aufa Qistina. Kenapalah dia jadi trauma...sampaikan dengar enjin kereta pun jadi takut. Hebat betul penangan si pemotong rumput bertopeng perompak itu! Sampai trauma anak aku dibuatnya! Tapi aku tak salahkan dia...segalanya telah tersurat. Sekarang aku perlu berusaha untuk kembalikan keberanian dan memulihkan semangat buah hati pengarang jantung kami....

Kamu...doakan Aufa Qistina yea...doakan Aufa Irdina juga...terima kasih...






Facebook Comment Source : Saya Khai, Jadi?

2 comments:

desperate mama said...

ya ALLAH, kesiannya aufa qistina... aunti doakan semangat aufa qistina cepat cepat pulih... insyaALLAH...

AufaZanKi said...

mudah2an....mmg kesian tgk keadaan dia...btw thanx fidza...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...